جنگ روانی
«...سرپرست ستاد تبلیغات جنگ با به ترفند جدید تبلیغاتی حکام بغداد...گفت: حدود یک سال پیش فیلمی [مستند] تحت عنوان «شیرین و وحشی» توسط کمپانی فیلمسازی «راشینگ پیکچر» ایتالیا و با سرمایهگذاری رژیم عراق تهیه شد. این فیلم که در سینماهای ایتالیا و تلویزیون فرانسه به نمایش در آمده است، دو صحنه را که ادعا شده است در جبهههای ایران تهیه گردیده نشان میدهد، که طی آن صحنههای قتل دو نظامی...
از آغاز جنگ سرد، توسط «اینتلیجنس سرویس» و «سیا» شبکهای در ایران راهاندازی شده بود که با نام رمز بِدامن(BEDAMAN) معرفی میشد. وظیفه این شبکه ایجاد جنگ روانی و ترسانیدن مردم از کمونیسم بود. روزنامهنگاران فراوانی با این شبکه که بودجه سالیانه آن یک میلیون دلار بود و مستقیماً توسط سیا هزینه میشد، همکاری میکردند که مشهورترینشان برادران مسعودی و عباس شاهنده مدیر فرمان بودند. از سوی...