شیلات دریای خزر
اعطای امتیاز شیلات به روسیه از سوی رضاشاه در اسناد وزارت خارجه آمریکا

اعطای امتیاز شیلات به روسیه از سوی رضاشاه در اسناد وزارت خارجه آمریکا

 کنسول آمریکا در 25 آگوست 1927 گزارش می‌کند که «طبق شایعات، اختلاف نظر ایران و روسیه بر سر شیلات [شمال] قرار است با مشارکت مساوی دو کشور در ماهیگیری حل شود. آقای فلِسنر می‌گوید که از آقای مهدی‌ قلی هدایت، رئیس‌الوزرا، شنیده‌ است که به زودی قراردادی به همین مضون میان دو کشور امضا خواهد شد.»[1] این قرارداد در 1 اکتبر 1927 به امضا رسید، که انتقادهای زیادی در پی داشت. در 19 اکتبر 1927،...

ادامه مطلب