موحدی کرمانی
از: ژ. کشور (سازمان ضداطلاعات) تاریخ: ۲۴ / ۵ / ۲۵۳۷ [۱۳۵۷] به: ریاست سازمان اطلاعات و امنیت استان یزد[1] شماره: ۲ / ۶۱۵ - ۵۰۱۱۰ - ۰۶ - ۴۰۲ ن موضوع: برادران میرآبباشی و شیخ موحدی کرمانی[2] اطلاعیه رسیده حاکی است برادران میرآبباشی به نامهای: ۱. سیدکاظم میرآبباشی ۲. سیدجلیل میرآبباشی ۳. حاجی سیدحسین میرآبباشی که در تهران به شغل بساز و بفروشی مشغول و فعلاً ساکن...
از راست حضرات آیات محمد علی موحدی کرمانی، محمدمهدی موحدی کرمانی، شهید دکتر محمد مفتح، عباسعلی عمید زنجانی و حسن روحانی در سال 1357
انعکاس قیام مردم یزد در سال ۱۳۵۷ چند نوبت در سطح ملی و جهانی طنین افکند. نخستین بار آن همزمان با چهلم شهدای قیام ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ تبریز، در دهم فروردین ۱۳۵۷ بود. چهلم شهدای تبریز در دهم فروردین با شکوهی خاص در یزد برگزار و منجر به اهدای شهید شد. [1] در ادامه برگزاری مراسم چهلم برای شهدا، در چهلم شهدای یزد، خود مردم یزد نیز بار دیگر قیام کردند که در این سلسله اربعین گرفتن برای شهدای شهرها بیسابقه...
در جلسهای که بعداً با شهید بهشتی داشتیم، راجع به این موضوع صحبت شد. پذیرفتند که ایجاد این تشکّل کار خوبی است. به این ترتیب پنج نفر شدیم. گفتیم: «حالا بنشینیم ببینیم آنهایی که میتوانند در این کار با ما همفکر باشند چه کسانی هستند. تا آنها را جمع کنیم.» شروع به شناسایی افرادی که در تهران، قم و مشهد بودند، کردیم تا با آنها صحبت کنیم.