کتاب بین» نسخه الکترونیکی نمایشگاه بینالمللی کتاب است
مهرداد ملکمحمدی، در بیان محور اصلی فعالیت شرکت «کتاب بین» عنوان کرد: ما در وب سایت کتاب بین، نگرشی نو را در عرصه تبلیغات، اطلاعرسانی و فروش کتاب در دنیای مجازی در پیش گرفتهایم. «کتاب بین» در واقع نسخه الکترونیکی نمایشگاه بینالمللی کتاب است ./
مهرداد ملکمحمدی، مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک کتاببین در گفتوگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در تشریح فعالیت این شرکت در حوزه کتاب، اظهار کرد: شرکت تجارت الکترونیک کتاببین با شعار «هر ناشر؛ یک وبسایت و فروشگاه آنلاین» در زمینه تجارت الکترونیک و ارایه خدمات فروش اینترنتی کتاب با همکاری شرکت پست فعالیت میکند.
وی در ادامه این سیستم را یک باجه مجازی شرکت پست در هر بنگاه انتشاراتی دانست و افزود: ناشران میتوانند از طریق این سیستم، با مخاطبان خود بهطور مستقیم ارتباط داشته باشند و همه کارهای معرفی، فروش و ارسال کتاب را در محل انتشارات خود انجام دهند. پوشش خدمات این سیستم، سراسر کشور را شامل میشود.
ملکمحمدی در تشریح برخی از مهمترین قابلیتهای این سیستم به خبرنگار ایبنا گفت: یک امکان جدید این شرکت با همکاری مگفا (مرکز گسترش فناوری اطلاعات)، سامانه فروش پیامکی کتاب با ارسال تنها 2 پیامک است. دیگر امکان جدید، سیستم اپلیکیشن موبایل با قابلیت نصب بر روی سیستمعاملهای اندروید و ios است که از طریق آن کاربر میتواند کتابهای مورد نظر خود را براساس عنوان، ناشر و نویسنده جستجو کند و آخرین اطلاعات و نحوه خرید را بهدست آورد.
کارآفرین برتر سال 92 کشور، دیگر امکانات این سیستم را اینگونه معرفی کرد: پیشخان مجازی پست، وبسایت و فروشگاه اختصاصی برای هر ناشر با آدرس اختصاصی، بنر و اسلایدر، ارایه اخبار حوزه کتاب، سیستم فروش پستی COD (جمعآوری سفارشها از محل فروشگاه و توزیع با شبکه پستی)، امکان پرداخت آنلاین با شبکه شتاب، امکان پرداخت در محل و صفحه اختصاصی برای هر محصول از دیگر قابلیتهای ایجاد شده در «کتاب بین» است.
مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک کتاببین در تشریح پیشخان مجازی پست (آسان ارسال) بهعنوان یکی از قابیلتهای عمده این شرکت، افزود: با این امکان، ناشران میتوانند در شرکت خود یک واحد پستی داشته باشند. این قابلیت به ناشر این امکان را میدهد، سفارشهایی را که بهصورت تلفنی و یا موارد دیگر دریافت کرده، بدون اختصاص هرگونه درصد و یا هزینه اضافی مانند یک دفتر پستی در محل انتشارات ثبت و فاکتور پستی دریافت کند. همچنین مامور پست بهصورت رایگان و روزانه به محل انتشارات مراجعه کرده و نسبت به جمعآوری سفارشها اقدام میکند.
ملکمحمدی، در معرفی طرح جدید پیشنهادی این شرکت، گفت: این طرح، شامل ایجاد باجههای الکترونیک راهنمای خرید کتاب است که اطلاعات همه کتابفروشیها را در خود داشته باشد که در صورت اجرای آن دیگر نیازی به حضور راهنما یا اپراتور پاسخدهنده در جریان برگزاری نمایشگاههای کتاب یا دیگر مکانهای عرضه کتاب نیست. زیرساختهای آن طراحی شده و فقط باید شهرداری یا نهادهای ذیربط فضاهای مورد نیاز را در اختیار ما بگذارند.
وی در پایان درباره نحوه تولید و عرضه ebook و audio book در شبکه فروش «کتاب بین» عنوان کرد: فایل نشریات و کتابها، با استفاده از الگوریتمهای این شرکت کد شده و از طریق وبسایت در اختیار خریدار قرار میگیرد و خریدار پس از تکمیل فرایند خرید، کلمه عبور را از طریق فروشگاه آنلاین ناشر دریافت میکند. برای افزایش امنیت و جلوگیری از کپی شدن، کتابهای الکترونیک فقط بر روی یک سیستم قابل اجرا هستند.
شرکت تجارت الکترونیک کتاببین، سال 92 از سوی وزارت کار بهعنوان کارآفرین برتر کشور و سال 91 از سوی پارک علم و فناوری وزارت علوم مستقر در همدان، بهعنوان فنآفرین برتر کشور معرفی شدهاست.
ایبنا
نظرات