مجلات «اسناد بهارستان» و «نامه بهارستان» آماده چاپ است


1485 بازدید

مجلات «اسناد بهارستان» و «نامه بهارستان» آماده چاپ است

نیکی ایوبی‌زاده مدیر انتشارات کتابخانه مجلس شورای اسلامی گفت: انتشارات کتابخانه مجلس شورای اسلامی زیر نظر معاونت محترم پژوهشی و با همکاری مرکز پژوهش کتابخانه در سه ماهه اول سال 1393 با توجه به اختصاصی بودن کتب منتشر شده، با دستیابی به رقم یکصد میلیون تومان فروش از بخش کتب، بیشترین میزان فروش در این مدت را داشته و در نمایشگاه‌های استانی و دانشگاهی فعال بوده و حدود بیست قرارداد کتاب در معاونت اداری و مالی کتابخانه آماده انعقاد است.

وی افزود: آثاری چون نقباءالبشر در پنج مجلد، مجمل الاقوال فی الحکم والامثال نیز هم­ اکنون در دست انتشار هستند و مجلات اسناد بهارستان و نامه بهارستان هم­ اکنون در زیر چاپ هستند.

ایوبی‌زاده یادآور شد: انتشارات کتابخانه مجلس شورای اسلامی از سال 1392 تاکنون در موضوعاتی چون ادبیات فارسی، تاریخ و جغرافیا، فهرست‌نگاری و کتاب‌شناسی، حکمت و دین، نسخه‌شناسی، علوم و فنون، ایرانشناسی، نشریات و ... اقدام به طبع و نشر آثار نموده است.

«کلیات نظام قاری» به تصحیح دکتر رحیم طاهر، «دیوان جنید شیرازی» به تصحیح امید سروری، «دیوان اشرفی سمرقندی» به تصحیح امید سروری و عباس بگ‌جانی، «مثنوی معنوی» چاپ عکسی (دفتر 4) با مقدّمۀ محمّدافشین وفائی و پژمان فیروزبخش، «راهنمای سفرا» (مقرّرات و قوانین راجع­ به وزارت امور خارجه) تألیف امین‌الدوله به اهتمام فرهاد طاهری، «اسناد قم در دورة پهلوی اوّل» به اهتمام محمد حسین محمدی، «دانشنامه جهان» تالیف امیران حسینی تحقیق و تصحیح نیکی ایوبی‌زاده، «فرهنگ پهلوی» تألیف و تحقیق دکتر سعید عریان و ... برخی آثاری است که تاکنون منتشر شده است.


فارس