18 دی؛ نقطه عطفی در تاریخ انقلابی ری


1626 بازدید

18 دی؛ نقطه عطفی در تاریخ انقلابی ری

همزمان با سالروز قیام 18 دی بر آن شدیم تا با انجام گفت‌وگوهایی با خانواده شهدا و مطلعان از این حادثه به ابعاد این قیام و تشریح ناگفته‌هایش بپردازیم.

حجت‌الاسلام سیدعلی شاهچراغی در گفت‌و‌گو با فارس به تبیین اهمیت و جایگاه این قیام پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی شاهچراغی با اشاره به قیام 18 دی مردم شهرری گفت: در طول تاریخ مناسبت‌هایی داریم که کشوری است و برخی مناسبت‌های استانی و برخی دیگر شهرستانی هستند. 18 دی شهرری نقطه عطفی در تاریخ این خطه است.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه در روزهای فرار شاه شهرهای مختلف در برابر مزدوران ایستادگی کرده و چندین شهید و جانباز تقدیم کردند.

وی در ادامه ضمن تبریک به خانواده معظم شهدا 18 دی که پیشگامان دفاع از انقلاب بودند، تاکید کرد: باید این روزها را بزرگ بشناسیم و این ایام و روزها را به‌عنوان یوم‌الله بدانیم.

شاهچراغی با تاکید بر زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا عنوان کرد: انتقال رشادت‌ها، فداکاری‌ها و ایثار مجاهدان و رزمندگان انقلاب اسلامی به نسل سوم و چهارم انقلاب وظیفه همه آحاد مردم است و باید از خودگذشتگی‌ها و شهامت‌هایی که در دوران مبارزات، پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس صورت گرفت را برای نسل جدید تبیین کنیم که بر این کشور چه گذشته است.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه شهدای 18 دی متعلق به همه مردم هستند، خاطرنشان کرد: باید با برگزاری مجالس، نصب پرچم و ... 18 دی را گرامی بداریم.


فارس