نظامیان رژیم اشغالگر ۱۳ جوان فلسطینی را ربودند/ سفر امروز عباس به اردن


1545 بازدید

نظامیان رژیم اشغالگر ۱۳ جوان فلسطینی را ربودند/ سفر امروز عباس به اردن

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فلسطین (سما)،اخبار برخی تحولات فلسطین در زیر آمده است:

نیروهای اشغالگر 13 جوان فلسطینی کرانه باختری را بازداشت کردند

نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی سحرگاه امروز چهارشنبه سیزده تن از فلسطینیان را در شهرهای الخلیل، نابلس و بیت لحم به اسارت گرفتند.

منابع امنیتی و محلی گفتند نیروهای اشغالگر در شهرک السموع در جنوب الخلیل پنج تن از شهروندان را که بین 19 تا 22 سال سن داشتند با حمله به خانه هایشان و به هم ریختن اسباب و اثاثیه شان بازداشت کردند.

نیروهای اشغالگر در اردوگاه العروب و شهرک یطا نیز دو تن را به اسارت گرفتند.

نظامیان صهیونیستی با حمله به شهرک الشیوخ در شمال شرق الخلیل نیز پست های ایست و بازرسی در ورودی شهر الخلیل و ورودی های شهرک های سعیر، حلحول و اردوگاه الفوار وضع کرده و مانع عبور و مرور خودروها شده و خودروهای شهروندان را با سگ های پلیسی مورد بازرسی قرار داده و کارت شناسایی آنها را به دقت بررسی می کردند.

در شهر نابلس نیز نیروهای اشغالگر با جیپ های نظامی خود پنج تن از شهروندان این شهر و روستای همجوار بورین را بازداشت کردند.

نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی دیروز سه شنبه نیز یک جوان فلسطینی اهل نابلس را در گذرگاه الکرامه بازداشت کردند.

در بیت لحم نیز نیروهای اشغالگر یک جوان 15 ساله فلسطینی را در حمله به منزل پدرش بازداشت کردند.

عزام الاحمد: برای اجرای توافقنامه آشتی ملی فلسطین به زودی به غزه می روم

عزام الاحمد مذاکره کننده ارشد جنبش فتح در پرونده آشتی ملی فلسطین تاکید کرد که برای کامل کردن گفت وگوها و آشتی ملی به نوار غزه می رود و در همین ارتباط در تماس مستمر با اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت منتخب فلسین برای تعیین موعد این دیدار است.

وی افزود: ما می خواهیم توافق هایی که بین فتح و حماس در قاهره و دوحه صورت گرفته بر اساس تشکیل دولت وحدت ملی اجرا شود و انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی تا شش ماه دیگر به تعویق خواهد افتاد زیرا اکنون شرایط مهیا نیست.

الاحمد گفت که تماس هایش با موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی حماس نیز درباره آشتی ملی فلسطین جریان دارد.

شهرک نشینان شمار زیادی از درختان زتون در جنوب طولکرم را قطع کردند

شهرک نشینان با پشتیبانی نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه درخت های زیتون را در زمین های متعلق به فلسطینیان در دو روستای شوفة وکفا در جنوب طولکرم را قطع کردند.

شاهدان گفتند که شمار زیادی از شهرک نشینان و نظامیان اشغالگر درختان زیتون را در زمینی به مساحت 40 هکتار متعلق به  عبد الحلیم محمد إسماعیل شهروند فلسطینی قطع کردند.

شاهدان گفتند این اراضی یک سال و نیم پیش نیز از سوی شهرک نشینان مورد حمله قرار گرفته بود.

 

وخامت حال دو اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی

رامی العلمی وکیل وزارت امور اسرا و ازادگان فلسطینی اعلام کرد که وضعیت سلامت إبراهیم البیطار( 33 ساله) و مراد أبو معلیق (35 ساله) بسیار وخیم است و حالشان روز به روز بدتر می شود.

وی افزود: در ملاقات با البیطار که به 17 سال حبس محکوم شده است متوجه شدم که وی به خاطر اهمال پزشکان برای درمان وی با بیماری های متعددی مواجه است وی سرطان خون دارد و و کم خون است و با دردهای شدید گوارشی نیز دست و پنجه نرم می کند به طوری که وزنش از 78 کیلو به 48 کیلو رسیده است.

حنان الخطیب یک وکیل زن در وزارت اسرای فلسطین نیز گفت که حال ابومعلیق که به 22 سال حبس محکوم شده در بیمارستان زندان الرمله بسیار وخیم است و وی دچار بیماری شدید گوارشی است که 60 درصد از معده اش را در عمل جراحی برداشته اند  و هنوز هم باید عمل شود.

 

محمود عباس برای بررسی روند سازش به امان می رود

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و پادشاه اردن امروز چهارشنبه در امان دیدار می کنند.

عطا الله خیری سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در اردن گفت محمود عباس و عبد الله دوم امروز در امان نتایج سفر دوره ای اخیر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا را به منطقه خاورمیانه بررسی می کنند.

سفر چند روزه وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه روز دوشنبه گذشته با سفر به فلسطین اشغالی بدون دستیابی به موفقیتی در پیشبرد مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی به پایان رسید.

جان کری در این سفر علاوه بر دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و محمود عباس ، با مقامات اردن و عربستان سعودی هم دیدار و گفت وگو کرد.

عطا الله خیری افزود: دیدار امروز محمود عباس با عبدالله دوم در چارچوب رایزنی مقامات فلسطین و اردن برای بررسی آخرین تحولات فلسطین و نیز تلاش های منطقه ای و بین المللی برای حل مناقشه خاورمیانه صورت می گیرد.

سفر اخیر جان کری با هدف متقاعد کردن طرف های فلسطینی و رژیم صهیونیستی در امضای طرح صلح پیشنهادی جدید واشنگتن نتیجه مثبتی در پی نداشت.

کری در این سفر تلاش کرد تا مقامات فلسطین را متقاعد سازد در ازای بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین های اشغالی سال 1967 ، یهودیت اسرائیل را به رسمیت بشناسند.

محمود عباس دیروز همچنین با کاترین اشتون مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلفنی گفت وگو کرد.

محمود عباس در این تماس تلفنی ، کاترین اشتون را در جریان تازه ترین تحولات منطقه و روند سازش قرار داد.


فارس