اشعری:«باغ کتاب» تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد


1472 بازدید

تهران- رییس باغ کتاب تهران از پایان ساخت فیزیکی ساختمان این مجموعه تا پایان شهریور و افتتاح نهایی آن تا پایان امسال خبر داد. 

«علی اکبر اشعری» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در مورد زمان پایان طرح و افتتاح مجموعه باغ کتاب گفت : کار فیزیکی ساختمان آن تا آخر شهریور پایان می یابد اما برای آماده شدن تمام فضا و پایان سایر عملیات ساخت و ساز چند ماهی باید منتظر بود .
رییس مجموعه باغ کتاب تهران در مورد رویکرد دولت یازدهم در این زمینه گفت: با شناختی که از دکتر حسن روحانی رییس جمهور منتخب دارم ایشان قطعا از این موضوع استقبال خواهند کرد و حتی روان تر عمل خواهند کرد.
اشعری در مورد مراحل پیشرفت طرح باغ کتاب تهران گفت: از حدود دو سال پیش از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستیم که با شهرداری در مورد توسعه باغ کتاب مذاکره کنند، توسعه این مجموعه نیازمند این بوده که وضعیت برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در باغ کتاب مشخص می شود، این موضوع در روند کار قطعا موثر است .
وی افزود‌: حدود یک ماه پیش از وزیر ارشاد و علی اسماعیلی معاون فرهنگی برای مذاکره و بازدید از باغ کتاب تهران دعوت به عمل آمد، دراین جلسه دو تقاضا مطرح شد یکی در مورد نمایشگاه فرانکفورت و سپردن بحث اجرای آن به ناشران که تا حدی عملی شد و دیگر بررسی نیازهای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و ابلاغ آن به شهرداری که در صورت فراهم شدن شرایط ،این رویداد بزرگ فرهنگی در مکان باغ کتاب برگزار شود.
اشعری یاد آور شد: همزمان با ارسال نامه به شهردار تهران از برخی کارشناسان مجرب نمایشگاه کتاب تهران نیز برای ارزیابی و مذاکره در این زمنیه دعوت شد، در این نامه از شهردار تهران خواستیم تا کمیته هایی برای بررسی بحث برپایی نمایشگاه در این محل تشکیل شود. این نامه به نتیجه رسید و دو کمیته تشکیل شد، وظیفه یکی از کمیته بررسی برگزاری نمایشگاه ۹۳ در محل باغ کتاب بود و و کمیته دوم مسوول بررسی برپایی نمایشگاه در سه سال‌ آینده بود.
وی توضیح داد : در این مذاکرات اتفاقات خوبی افتاد، از آنجا که برپایی نمایشگاه های فرهنگی همچون مد و لباس ، نمایشگاه قرآن و... در تهران نیازمند مکان ثابتی است بر آن شدیم تا سالنی با وسعت ۴۵ هزار متر مربع در باغ کتاب برای این منظور در نظر گرفته شود ، در ایام برپایی نمایشگاه کتاب این فضا برای نمایشگاه و در سایر روزهای سال نمایشگاه های تخصصی در آن برگزار شود.
اشعری گفت‌: قرار است کمیته های موقت ظرف دو هفته نظر نهایی خود را اعلام کنند، اگر شهرداری به دنبال برگزاری نمایشگاه کتاب در سال ۹۳ در عباس آباد نباشد باید منتظر آماده شدن طرح جامع و بهره برداری از آن باشیم .
وی در مورد حضور باغ کتاب در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت نیز گفت: برای خرید های باغ کتاب و مذاکره مستقیم با ناشران خارجی قطعا در این رویداد فرهنگی حضور می یابیم.

** پیشنهاد ایجاد کارخانه بازیافت کاغذ به شهرداری داده شده است
اشعری همچنین در مورد بحث بازیافت کاغذ گفت‌: پیشنهاد به شهرداری در زمینه ایجاد کارخانه بازیافت کاغذ در تهران داده شده و پیگیر این موضوع هستیم. شهرداری در اقدام مثبتی توانست از زباله انرژی ایجاد کند، این مهم در حوزه کاغذ نیز عملی است که با ایجاد این کارخانه در زمینه کاغذ صرفه جویی های صورت خواهد گرفت.


ایرنا