مبانی فکری جنگ نرم کتاب شد


2495 بازدید

مبانی فکری جنگ نرم کتاب شد

«پایه‌های فکری جنگ نرم» عنوان کتابی است که به تازگی از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده و به مبانی نظری و فکری این پدیده می‌پردازد./
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آن‌چه تاکنون درباره جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران گفته و نگاشته شده، بیشتر معطوف به نقش رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و ... در رسیدن به اهداف طراحان جنگ نرم بوده است. اما تاکنون تاثیر مبانی فکری مانند معرفت شناسی، دین شناسی و ارزش شناسی کمتر موضوع تحلیل قرار گرفته است.

کتاب «پایه‌های فکری جنگ نرم» در 11 مقاله سعی کرده‌است ضمن معرفی اجمالی مبانی این پدیده، نقش هر یک را در جنگ نرم کنونی واکاوی کند تا بینش عمیق‌تری برای افسران مقابله با جنگ نرم فراهم شود.

همان‌طور که موفقیت دفاع یا جنگ نظامی به شناخت دقیق سلاح‌ها، تاکتیک‌ها، ‌ابزار و اهداف دشمن منوط است، موفقیت در جنگ نرم نیز وابسته به آن است که ماهیت، شیوه‌ها، ابزار و اهداف آن با نگاهی عالمانه و نه شتابزده، عاقلانه و نه احساسی،‌جامع و نه سطحی، بررسی شود.

این اثر به سوالاتی از این دست پاسخ می‌دهد؛ جنگ نرم چیست و با جنگ سخت و نیمه سخت چه نسبتی دارد؟ ویژگی‌ها و مولفه‌های جنگ نرم چیست؟ امتیازات جنگ نرم نسبت به دیگر شیوه‌های تهاجم چیست؟ روشها و شگردهای جنگ نرم کدام‌اند؟

کتاب «پایه‌های فکری جنگ نرم» به کوشش عبدالله محمدی در 176 صفحه با شمارگان دو هزار نسخه، به قیمت 80 هزار ریال منتشر شد.


ایبنا