برپایی 1065 نمایشگاه کتاب در 1065 مدرسه استان اصفهان


1521 بازدید

برپایی 1065 نمایشگاه کتاب در 1065 مدرسه استان اصفهان

سلیمان شاه‌محمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: این نمایشگاه که راستای برگزاری 50 هزار نمایشگاه در 50 هزار مدرسه کشور برگزار شده، به همت انتشارات منادی تربیت با تخفیف 25 درصدی برپا شده و با مساعدت اداره کل استان این تخفیف برای دانش‌آموزان اصفهانی به 40 درصد رسیده است. 

وی درباره دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این هفته فرهنگی گفت: به مناسبت این هفته مسابقات کتابخوانی ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در سطح استانی برگزار می‌شود و این مسابقات برای دوره متوسطه اول و متوسطه دوم در دو سطح منطقه و استان برگزار خواهد شد. 

شاه محمدی ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی استان نیز در طول این هفته به عضویت رایگان دانش‌آموزان، والدین و فرهنگیان مبادرت ورزیده‌اند. همچنین سازمان فرهنگی هنری شهرداری اصفهان نیز از دانش‌آموزان مدارس سراسر استان دعوت کرده است تا در هشت برنامه‌ای که به مناسبت بیست‌و یکمین هفته کتاب برگزار شده شرکت کنند، «همایش تخصصی کودک وکتاب»، «کتاب سازی محرم»، «چیستان کتاب»، «اگر من کتابدار بودم» از جمله عناوین برنامه‌های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری استان است. 

این کارشناس فرهنگی و هنری گفت: پنج میلیون و 710 هزار و 300 کتاب موجودی کتاب‌های چهار هزار و 876 کتابخانه آموزشی استان است. همچنین در سراسر استان 13 هزار و 558 کتابخانه کلاسی موجود است و طبق آمار سال گذشته در استان اصفهان به ازای هر دانش‌آموز نزدیک به 12 کتاب موجود است.


ایبنا