«سربازها ایستاده می‌میرند» در حلبچه جلوی دوربین رفت


1384 بازدید

فیلم سینمایی «سربازها ایستاده می‌میرند» به کارگردانی شهرام مسلخی و تهیه‌کنندگی یوسف صمدزاده هفته گذشته در حلبچه عراق جلوی دوربین رفت.
 
یوسف صمدزاده تهیه‌کننده در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس درباره روند تولید فیلم گفت: هفته گذشته فیلم را در کردستان عراق جلوی دوربین بردیم . حدود 60 درصد از صحنه‌های فیلم اطراف اربیل عراق و حلبچه فیلمبرداری می‌شود و 40 درصد آن در ایران و در لوکیشن‌هایی چون شهرک دفاع مقدس و دفتر روزنامه جلوی دوربین خواهد رفت.
وی درادامه گفت: برنامه‌ریزی برای فیلمبرداری را حدود 40 روز در نظر گرفتیم که تلاش می‌کنیم تا فیلم را ظرف 25 روز در عراق به پایان برسانیم.
صمدزاده درباره بازیگران فیلم توضیح داد: سروش صحت و پوریا پورسرخ بازیگران ایرانی که در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند و بقیه بازیگران از کردستان عراق انتخاب و جلوی دوربین می‌روند . یکی از بازیگران عراق در تهران تنها برای چند روز کار خواهد داشت و بقیه بازیگران کردستان در عراق کارشان به اتمام خواهد رسید.
در خلاصه داستان فیلم آمده است: رضا رزمنده دوران جنگ تحمیلی که اکنون به عنوان خبرنگار کار می‌کند یک روز در حین کار متوجه گزارشی می شود که در حال پخش از تلویزیون است در این گزارش همرزم کرد و ناجی‌ او در دوران جنگ را می‌بیند که بر علیه صدام می جنگد. رضا برای دیدار همرزمش با او عازم کردستان عراق می شود...
تعدادی از عواملی که در ساخت فیلم همکاری دارند، عبارتند از:
کارگردان: شهرام مسلخی/ مدیرفیلمبرداری: محمد رضا سکوت/ صدابردار: محمد حبیبی/  طراح صحنه و لباس: سعید آهنگرانی/ طراح گریم: مجید باقربیگی/ دستیار گریم: سحر موسوی/ مدیرتولید: محسن دانشور / دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: حمید همتی/ دستیار اول فیلمبردار : امیر پرچمی/ منشی صحنه: سهیلا کاشفی/ دستیار صدا : نادر کاج آبادی/ مدیرتدارکات: مهدی مجلل / تهیه کننده : یوسف صمدزاده
«سربازها ایستاده می‌میرند» اولین ساخته بلند سینمایی شهرام مسلخی به شمار می آید.


فارس