خروج سرمایه موسسه گیتس از شرکت صهیونیستی G4S


1575 بازدید

خروج سرمایه موسسه گیتس از شرکت صهیونیستی G4S

محمد دسائی عضو جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی از آفریقای جنوبی در گفتگو خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت تصمیم بنیاد گیتس (این بنیاد در سال ۲۰۰۰ میلادی به‌دست بیل و ملیندا گیتس بنیانگذاری شد و در سال ۲۰۰۶ میلادی به‌دست وارن بافت به دو برابر گسترش یافت) برای خروج سرمایه از شرکت جی فور اس و تحریم رژیم صهیونیستی بیانگر این است که مبارزه فلسطین و تحریم اسراییل فصل جدیدی را رقم می زند و در حال رشد است.

وی با بیان اینکه یک گروه متشکل از فعالان متعهد می تواند در جهان تغییر ایجاد کند گفت که کمپین BDS اسراییل را مسئول و مقصر می داند و ما امیدواریم که انزوای اسراییل شرایطی را برای راه حل عادلانه مشابه راه حلی که آفریقای جنوبی به آن رسید، فراهم کند.

"جان پینیته" سخنگوی بنیاد گیتس نیز خروج سرمایه و سهام این شرکت از جی فور اس را اعلام و تایید کرد.

پیشتر بیش از 120 سازمان فلسطینی و بین المللی از بنیاد گیتس خواستند تا همکاری با شرکت امنیتی صهیونیستی جی فور اس که رژیم صهیونیستی را به تجهیزات مختلف شکنجه و تسلیحات سرکوبگرانه مجهز می کند قطع کند و سرمایه های خود را از این شرکت خارج کند.  فعالان طرفدار فلسطین همچنین ماه آوریل گذشته نیز مقابل دفتر این موسسه در ژوهانسبرگ تجمع کردند و خواستار خروج سرمایه از شرکت جی فور اس شدند.

شرکت امنیتی انگلیسی جی فور اس ( G4S) که روابط تنگاتنگی با اسرائیل دارد یکی از معروف ترین شرکت های امنیتی جهان است که رژیم صهیونیستی را به تجهیزات مختلف شکنجه و تسلیحات سرکوبگرانه مجهز می کند این در حالی است که فروش بسیاری از این تجهیزات در قوانین بین الملل ممنوع است. به کار گیری برخی از این تجهیزات علیه زندانیان فلسطینی در زندان های اسرائیل حتی منجر به مرگ زندانیان شده است.

شرکت G4S یک شرکت امنیتی و بین المللی مشهور وابسته به سرمایه داران صهیونیستی و انگلیسی است و در واقع آن را باید یکی از بازوان اطلاعاتی و جاسوسی رژیم اسرائیل دانست. این شرکت امنیتی یکی از بزرگترین شرکت های امنیتی است که وظیفه حفاظت از شخصیت ها و اماکن مورد نظر طرف های قرارداد را بر عهده دارد. این شرکت با حدود 657 هزار کارمند در بیش از 125 کشور فعالیت می کند.  بسیاری از فلسطینی ها و فعالان بین المللی حقوق بشر ثابت کرده اند که شرکت صهیونیستی - انگلیسی G4S در شکنجه، نقض حقوق بشر و جاسوسی نقش دارد.a


قدسنا