گذری بر تقویم‌ های ایرانی در «گردش ایام»


2594 بازدید

گذری بر تقویم‌ های ایرانی در «گردش ایام»

موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، نمایشگاهی جذاب از تقویم‌ ها با نام «گردش ایام» از ششم اسفند 1392 خورشیدی تا پایان فروردین 1393 خورشیدی برگزار می‌کند.

در این نمایشگاه، مجموعه‌ ای از تصویرهای تقویم‌ های تاریخی در دسته‌بندی چهار فصل و دوازده ماه و در چارچوب طراحی‌های جالب به نمایش درمی‌ آید.

موقوفه 77 ساله حاج حسین آقا ملک به عنوان طراح و برگزارکننده نمایشگاه «گردش ایام» برآن است در قالب این نمایشگاه موزه‌ای به معرفی تقویم‌های تاریخی، بررسی پیشینه، کاربرد و گونه‌های تقویم در ایران بپردازد. از جمله موضوعات مورد توجه در این نمایشگاه می‌توان به محاسبه نوروز، اعتدالین، خسوف و کسوف، تقویم کشاورزی، تقویم صیادی، تقویم‌های محلی، تبدیل‌ها و محاسبه‌های تقویمی اشاره کرد.

نمایشگاه «گردش ایام» از روز سه‌ شنبه ششم اسفند 1392 خورشیدی آغاز می‌شود و تا روز یک‌شنبه سی و یکم فروردین 1393 خورشیدی ادامه خواهد یافت.

 علاقه‌ مندان به بازدید از نمایشگاه «گردش ایام»  و آشنایی بیش‌تر با تقویم‌های ایرانی و جزییات آن‌ها می‌توانند هر روز به جز جمعه‌ ها و تعطیلات رسمی از ساعت 8:30 تا 16:30 در کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، خیابان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» به تماشای این جلوه از هنر و تاریخ ایران بنشینند. 


ical.ir