17 خرداد
روز هفدهم خرداد 1354 مأموران رژیم شاه با یورش به داخل مدرسه فیضیه قم به ضرب و جرح طلاب محبوس شده پرداختند و تعدادی از آنان را مجروح و تعدادی را نیز دستگیر کردند. پس از این واقعه مدرسه فیضیه نیز به مدت نامعلومی تعطیل شد. در روز پانزدهم خرداد 1354جمع کثیری از مردم برای زیارت به قم آمده بودند و مدرسه فیضیه مرکز تظاهرات شده بود که تا 16 خرداد ادامه یافت و آنگاه به محاصره نیروی پلیس و ساواک درآمد و آب و برق و رفت...
قیام 17 خرداد 1354 در حالی آغاز شد که رژیم شاه گمان می کرد ، سیاست های خشن و خونین و وحشیانه اش چنان ترسی بر دلها حاکم کرده است که هیچ کس جرات ابراز وجود ندارد. رژیم شاه هر سال در سالگرد قیام 15 خرداد ، همه عوامل امنیتی و انتظامی را در قم به حال آماده باش نگه می داشت تا از بروز هر حادثه ای جلوگیری کند. در سال 1354 از چند روز قبل از سالگرد قیام 15 خرداد ، همه عوامل امنیتی و انتظامی رژیم شاه به طور نهان و آشکار ،...