محتوای اشعار 400 شاعر ایرانی آموزه های قرآنی است


2771 بازدید

«امیر اسماعیل آذر» نویسنده کتاب قرآن در شعر پارسی با اشاره به اشعار شاعران قرن های گذشته گفت: بیش از 400 شاعر از دوران رودکی سمرقندی تاکنون اشعاری در وصف قرآن و معارف الهی سروده اند.

وی در مراسم رونمایی از کتاب «قرآن در شعر پارسی» که در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار شد، گفت: بیش از 30 محقق در آثار و اشعار 400 شاعر ایرانی پژوهش کرده اند که به عنوان مثال حکیم طوسی بیش از یک هزار و 400 بیت با محتوای قرآنی سروده است.

وی با اشاره به آیه ای از سوره نساء که می فرماید هر نعمتی که به انسان می رسد از جانب خداست ابیاتی را از فردوسی، جمال الدین برخی و حافظ قرائت کرد.

این شاعر همچنین گفت: هیچ کسی نمی تواند در مقام هنر شاعر را به کاری وا دارد و 400 شاعر که مخزن ادبیات فارسی و فرهنگسازان تاریخ ایران هستند با میل و رغبت به اشعار قرآنی روی آورده اند.

در ادامه این مراسم از کتاب قرآن در شعر فارسی با حضور حجت الاسلام محمدرضا حشمتی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

کتاب قرآن در شعر فارسی به همت برادران فلاحتیان و با تلاش امیر اسماعیل آذر در چهار جلد و 30 هزار و 100 صفحه به قیمت دو میلیون و 200 هزار ریال منتشر شده است.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «به سوی فهم قرآن» از 24 خرداد ماه تا هشتم تیر ماه از ساعت 18 تا 23 و 30 دقیقه میزبان روزه داران و مشتاقان کتاب الهی است.


ایرنا