فروش روزنامه معاریو به جروزالم پست


1791 بازدید

فروش روزنامه معاریو به جروزالم پست

دادگاه رژیم صهیونیستی با فروش روزنامه صهیونیستی پرتیراژ معاریو که از مدتها قبل به دلیل بحران مالی با مشکل جدی مواجه و در آستانه تعطیلی قرار گرفته بود به روزنامه جروزالم پست به ارزش یک میلیون دلار موافقت کرد.

بگزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) بنوشته روزنامه گلوبز چاپ رژیم صهیونیستی، دادگاه ناحیه قدس با فروش روزنامه عبری زبان معاریو به روزنامه انگلیسی زبان جروزالم پست چاپ رژیم صهیونیستی به ارزش یک میلیون دلار موافقت کرد و طی حکمی اعلام کرد که 59 تن از کارمندان این روزنامه که قابلیت استخدام دارند حقوق و دستمزد کمتری دریافت خواهند کرد.

تحریریه این روزنامه عبری زبان ورشکسته از قدس جمع آوری و به تل الربیع (تل آویو) منتقل خواهد شد.این جابجایی تنها چهار ماه بعد از آن صورت می گیرد که "شلومو بن زیوی" صاحب امتیاز قبلی این روزنامه و صاحب امتیاز روزنامه "ماکور ریشون" تحریریه این روزنامه را به قدس منتقل کرده بود.

روزنامه جروزالم پست متعلق به ناشر "ایلی آزور" همچنین پایگاه مشترک، آرشیو و نام تجاری روزنامه معاریو را خریداری کرده است. آزور هیچ تعهدی به دادگاه در رابطه با انتشار و تیراژ روزنامه معاریو نداد اما قول داد که روزانه آن را منتشر کند.

نسخه چاپی روزنامه معاریو بدلیل مشکلات مالی و حقوقی تاکنون چندین بار منتشر نشده است و کارکنان این روزنامه صهیونیستی نیز بارها در اعتراض به عدم دریافت حقوق و ادامه مشکلات اقتصادی دست به اعتصاب زدند.

روزنامه معاریو متعلق به شرکت EDP به ریاست نوهی دانکنر بود و به مبلغ تقریبا 21 میلیون دلار به بن زیوی فروخته شد. دانکر قبل از فروش روزنامه به زیوی خود به مدت 18 ماه مالک این روزنامه بود که آن را به قیمت 77 میلیون دلار خریداری کرده بود.

شرکت زیوی ده میلیون دلار به نویسندگان و کارکنان دیگر این روزنامه بدهکار است. موجی از برکناری غیرمنتظره گزارشگران، تحلیلگران و اعضای تحریریه در رسانه های اسرائیل آغاز شده که نگرانیهای عمیقی را در میان کارکنان این رسانه ها نسبت به آینده بوجود آورده است. علاوه بر روزنامه معاریو کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز دهها تن از کارمندان حود را به دلیل جلوگیری از تعطیلی اخراج کرده است.


قدسنا