نقض حقوق زنان کارگر فلسطینی درفلسطین اشغالی


1677 بازدید


[خبرگزاری قدس]
[خبرگزاری قدس]
English | العربیه
فلسطین | جامعه صهیونیستی

انتخاب سردبیر خلاصه اخبار امروز
: سرخط خبرها

رایزنی برای انتخاب ریاست دولت جدید فلسطین

[Qodsna RSS] دوشنبه 15 اردیبهشت 1393


[چاپ]
صفحه اصلی [خبر] خبر شماره :43059

 

نقض حقوق زنان کارگر فلسطینی درفلسطین اشغالی 14:41 | 1321393

طبق گزارش یکی از سازمانهای بین المللی حقوق بشر 88 درصد کارگران فلسطینی کمتر از حداقل دستمزدها دریافت میکنند.و علاوه 66 درصد ازآنها مدت زمان زیادی است که نه دستمزدی دریافت کرده اند و نه به آنها اجازه داده می شود تا به تعطیلات بروند.


 






 

به زنان کارگر فلسطین در کارگاههای رژیم صهیونیستی اجحاف میشود.

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا) بنقل از سایت میدل ایست مانیتور سازمان زنان "کایان" کمپین رسانه ای درفلسطین اشغالی برپا کرده است تا با نقض حقوق زنان کارگر فلسطینی برخورد کند. براساس تحقیقات این سازمان مردمی زنان فلسطینی کارگر درکارگاههای خصوصی صهیونیستی دستمزد ناچیزی میگیرند.وبخش خصوصی اسرائیل از شرایط دشواراقتصادی فلسطین وکمبود فرصت های شغلی برای زنان سوء استفاده می کند.

این کمپین نشان میدهد اکثر کارگران فلسطینی در سرزمین های اشغالی از حقوق اساسی خود بی بهره اند.این تحقیق نشان داد زنان کارگر 28 درصد از کل کارگران فلسطین را تشکیل میدهد. مولفه های بسیاری از جمله تبعیض نژادی توسط موسسات صهیونیستی علیه مردم فلسطینی اعمال می شود کهع باعث شده است زنان فلسطینی کمتر در فعالیت های اقتصادی شرکت کنند.

"رفح انبتاوی"رئیس سازمان "کایان"گفت:نخستین هدف این کمپین نشان دادن نقض حقوق زنان کارگر مخصوصا در حوزه دستمزد آنها است. طبق گزارش یکی از سازمانهای بین المللی حقوق بشر 88 درصد کارگران فلسطینی کمتر از حداقل دستمزدها دریافت میکنند.و علاوه 66 درصد ازآنها مدت زمان زیادی است که نه دستمزدی دریافت کرده اند و نه به آنها اجازه داده می شود تا به تعطیلات بروند.


قدسنا