احترام شهید صدوقی به درخواست یک پاسدار


1947 بازدید

احترام شهید صدوقی به درخواست یک پاسدار

مسئول اطلاعات سپاه یزد می‌گوید: خدمت آیت‌الله صدوقی شرفیاب شدم و عرض کردم اگر ممکن است این هفته جهت اقامه فریضه نماز جمعه، امام جمعه موقت را اعزام فرمایید تا توطئه منافقین نقش بر آب شود؛ ایشان گفتند: «هر طور شما صلاح می‌دانید».
 
به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت فارس(باشگاه توانا)، سومین شهید محراب آیت‌الله شیخ‌محمد صدوقی در سال 1287 هجری شمسی در یزد متولد شد؛ وی مدت 21 سال در قم به فراگیری علوم اسلامی پرداخت و از آغاز مبارزات امام خمینی(ره) چه پیش از قیام 15 خرداد و چه پس از آن، همواره از یاران و مروجان افکار متعالی ایشان بود.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، شهید صدوقی امام جمعه یزد بود و سرانجام در روز یازده تیر 1361در حالی که جایگاه نماز جمعه را ترک می‌کرد، توسط منافقین به شهادت رسید. در سالروز شهادت این روحانی مبارز یکی از خاطرات مربوط به وی به نقل از حاج مهدی بندگار مسئول اطلاعات سپاه یزد در ادامه می‌آید:
زمانی که مسئول اطلاعات سپاه یزد بودم و اخباری به دستمان رسید که مبنی بر حرکت نفاق‌آلود گروهک منافقین بود؛ لذا شخصاً خدمت شهید صدوقی شرفیاب شدم و عرض کردم اگر ممکن است این هفته جهت اقامه فریضه نماز جمعه، امام جمعه موقت را اعزام فرمایید تا توطئه اینها را نقش بر آب نماییم. با کمال تعجب دیدم ایشان پذیرفتند و گفتند: «هر طور شما صلاح می‌دانید».
ایشان سپاه را در جهت مأموریت و وظایفش که حفاظت از شخصیت‌ها بود، یاری ‌فرمودند؛ اما از طرف دیگر همیشه آرزوی شهادت داشتند و می‌فرمودند: «شما مرغابی را از آب می‌ترسانید، شهادت آرزوی من است».
ایشان به فرمانده سپاه وقت که بعضاً نیمه‌های شب جهت رعایت مسائل امنیتی و حفاظتی از معظم‌له درخواست ترک بیت و استقرار در مکان‌های دیگر را داشت، می‌فرمود: «آقای احمدی اینها می‌خواهند یک بار مرا بکشند و به آرزویم برسانند؛ شما که روزی چند بار مرا می‌کشید و به این طرف و آن طرف می‌برید».
اگر چه تقدیر الهی آن بود که شهید بزرگوار آیت‌الله صدوقی به آرزوی خود برسد ولی بعد از شهادت ایشان مسائلی پیش آمد که با عنایت آن شهید حل شد. سردار احمدی در این مورد چنین می‌گوید: «زمانی که این بزرگوار شهید شدند، تمامی اعضای شورای سپاه یزد را مورد مؤاخذه قرار دادند؛ من در خواب دیدم حاج آقا در همان محل شهادتشان خوابیده‌اند ولی خیلی ناراحت هستند. علت را پرسیدم، فرمودند: من از این که بچه‌های سپاه را مورد سؤال قرار داده‌اند ناراحت هستم چون آنها بیگناه هستند و کوتاهی از آنها نبوده است. لذا هنگامی که مجدد به یزد آمدم، تلاش و کوشش نمودند فلذا از طریق دفتر هماهنگی سپاه تماس گرفتم و با پیگیری‌های که انجام شد، فرماندهی کل سپاه و جانشین ایشان دخالت کردند و پرونده مختومه اعلام شد».


فارس