شهید «سلیمان خاطر» به وظیفه شرعی و ملی خود عمل کرد


2485 بازدید

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسینی نماینده ایران در آفریقا در زمان شهادت شهید «سلیمان محمد عبدالحمید خاطر» در مراسم پاسداشت این شهید که امروز در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران برگزار شد، بیان داشت: شهید سلیمان خاطر علی‌رغم اینکه برخی می‌گویند او روستایی و بی‌سواد بود این را می‌گویم که او در زندان هم به فکر تحقیق و گرفتن مدارج بالاتر علمی بود.

از سمت راست، مهتدی، حجت‌الاسلام حسینی و حجت‌الاسلام غریب‌رضا

وی ادامه داد: مصر از جمله کشورهایی فرهیخته و علمی جهان اسلام است به طوری که در ضرب المثلی آمده کتاب در مصر نوشته می‌شود در بیروت به چاپ می‌رسد و در بغداد خوانده می‌شود؛ دانشگاه الازهر هم یکی از دانشگاه‌های بزرگ تشیع است که مفاهیم شیعی را همان گونه که هست، بیان می‌کند. در واقع شهید سلیمان خاطر در چنین فضایی زندگی کرده است. 

نماینده ایران در آفریقا در زمان شهادت شهید «سلیمان خاطر» گفت: شهید سلیمان خاطر به وظیفه شرعی و ملی خود عمل کرد و با شیوه‌های فریبکارانه موساد مقابله کرد و پس از کشتن 7 اسراییلی بازداشت شد و چند روز بعد مخفیانه و به طور مشکوک به شهادت رسید. به نظر من خداوند 2 بار در سینا تجلی کرد یکی در زمان حضرت موسی و یکی در لحظه‌ای که سلیمان خاطر به روی دشمن متجاوز شلیک کرد.

وی یادآور شد: بنده همان زمان تحت تأثیر این کار سلیمان خاطر قرار گرفتم و ابیاتی برای او سرودم.

شلیک تیربار دلت یادگار ماند

چون آذرخش در دل ظلمت سرود خواند

انگشت تو نبود سلیمان که ما رمیت

بی‌شک در آن غروب، خدا ماشه را چکاند


فارس