مى‏خواهند قوانین قرآن را تحریف کنند ...


1897 بازدید

مى‏خواهند قوانین قرآن را تحریف کنند ...
موضوع : لایحه حمایت خانواده

پیرو 28457 ـ 20/7/م



از : 20/7/م تاریخ 13/12/45

به : 316 شماره : 31142/20/7/م



روز چهارشنبه (10/12/45) آیت‏اله گلپایگانى از روحانیون معروف قم ضمن یک مذاکره خصوصى پیرامون تنظیم لایحه حمایت

خانواده1 ضمن ارائه مجله زن روز که متن لایحه در آن چاپ شده بود مى‏گفت من نمى‏دانم چرا نمى‏خواهند این مملکت آسایش داشته باشد و سابقا هم در نظر داشتند چنین کارى را انجام دهند ولى ما آقاى هیراد رئیس دفتر مخصوص اعلیحضرت را خواستیم و جریان را به او گفتیم و او رفت به شاه گفت و ما گفتیم که این مملکت یک کشور اسلامى است و باید مبانى دین رعایت شود و هیراد مرد خوبى بود و گفته ما را درست به شاه مى‏رساند و حالا معلوم نیست اطراف شاه چه کسانى هستند که نمى‏گذارند حقایق برایش روشن گردد و شاه به حال خودش باشد و به عقیده من اگر امثال ایادى‏ها (منظور سپهبد دکتر ایادى است) بگذارند شاه مایل نیست این کارهاى ادبى دینى انجام شود.

آیت‏اله گلپایگانى افزود مى‏خواهند قوانین قرآن را تحریف کنند و آرامش مملکت را بهم بزنند و اولیاء امور هم نسبت به تشنج مملکت کمک مى‏کنند و سابقا شاه توجه داشت و نصایح خالصانه ما را قبول مى‏کرد. ولى نمى‏دانم چه دستهایى در کار است که بین روحانیون و شاه فاصله ایجاد مى‏کنند و مشغول اخلال هستند و خدا به این مملکت رحم کند و گویا باز هم مى‏خواهند خونریزى ایجاد کنند و مسلما در زیر خاکستر آتشى وجود دارد و حالیه مردمان بى‏ایمانى در اطراف شاه جمع شده‏اند و در هر صورت ظرف همین چند روز آینده یا یک نامه به شاه مى‏نویسیم و یا یک نفر را مى‏فرستیم که برود به شاه بگوید با قرآن و دین نمى‏شود بازى کرد و حیف که هیراد عوض شده زیرا او عرایض ما را به شاه مى‏گفت و حال با این ترتیب خدا به ما و مملکت ما رحم کند.

در همین روز آیت‏اله شریعتمدارى در حضور چند نفر طلبه راجع به لایحه حمایت خانواده بحث مى‏کرد و مى‏گفت باز اولیاء امور چه خیالى دارند و در حالیکه مى‏خواهند اتحادیه اسلامى به وجود آورند معلوم نیست چرا برخلاف قوانین اسلام و قرآن عمل مى‏کنند و قریبا از طرف روحانیون اقداماتى به منظور خنثى نمودن این طرح انجام خواهد شد. آیت‏اله نجفى یکى دیگر از روحانیون معروف قم در این مورد مى‏گفت این لایحه توسط دشمنان شاه تهیه شده است. نجفى علاوه مى‏نمود درب مسجدى که من در آنجا نماز مى‏خوانم بسته‏اند و در این هواى سرد من در صحن نماز مى‏خوانم و از طرف آستانه در این هواى سرد مى‏آیند روى زمین آب مى‏ریزند تا من ناچار روى زمین نمناک و هواى سرد نماز نخوانم و همین طور مریدان من و مردم و یکى دو سال قبل که در بیمارستان فیروزآبادى بسترى بودم علم (منظور آقاى علم وزیر فعلى دربار شاهنشاهى مى‏باشند) براى احوالپرسى از طرف شاه به دیدن من آمد و یک روز هم همین سپهبد نصیرى با پول خیلى زیاد از طرف شاه آمد و من گفتم احتیاجى به پول ندارم در صورتى که همان روز پانصد تومان قرض کردم و براى مخارج بچه‏هایم به قم فرستادم و به سپهبد نصیرى گفتم سلام مرا به شاه برسانید بگوئید احتیاجى به پول ندارم و فقط به تقاضاهاى من توجه کنید. نجفى افزود در حال حاضر اطرافیان شاه نمى‏گذارند روحانیون به ایشان نزدیک شوند و این عمل که در قم انجام شد و پرده بین مردم و شاه را پاره کرد به مصلحت نبود و من به آقاى خمینى گوشزد کردم که نباید پرده پاره شود و همه این کارها را اطرافیان بى‏دین شاه کردند و پس از اینکه خمینى را بردند یک روز با 150 نفر از علما در منزلى نشسته بودیم و پاکروان هم به آن مجلس آمد و بدون اینکه به کسى اعتنا کند رفت بالاى مجلس نشست و پاى خود را دراز کرد و گفت شاه فرمودند آن سه نفر باید تبعید شوند که یکى از آنها خمینى است شماها هم فورا حرکت کنید و بروید به منازل خود و من در آن جلسه به پاکروان گفتم همه ما را تبعید کنید و ما نمى‏رویم و من نفهمیدم بین ما و شاه چه کارى کرده بود که شاه این طور دستورى را داده بود و علماء تصمیم گرفته بودند شاه را تکفیر کنند ولى بعد منصرف شدند و گفتند تاکنون کارى خلاف مبانى دین انجام نداده است و خدا شاهد است در حال حاضر تمام مردم عصبانى هستند و به مأمورین دولت با نظر نفرت نگاه مى‏کنند و همه جا به حساب شاه گذاشته مى‏شود و شاید هم خود شاه نداند ولى رفتار این مأمورین و اطرافیان مملکت را به خاک و خون خواهد کشانید و این خانم تربیت (منظور بانو تربیت نماینده مجلس است) که گفته قرآن کهنه شده و مال 1400 سال پیش است بهائى مى‏باشد و دشمن دین و شاه است و شاه نمى‏داند که اینها دشمن او هستند و عده‏اى از وکلا و سناتورها و رجال خائن ذهن شاه را مغشوش مى‏کنند و هر عمل بدى را انجام داده و نتیجه آن را علیه شاه منعکس مى‏نمایند و دشمنان شاه مترصد هستند به هر وسیله که ممکن باشد شاه را از بین ببرند و در موقعى که قرار است اتحاد اسلامى تشکیل گردد معلوم نیست با تغییر قانون قرآن مى‏خواهند دولت ایران را در چه وضع و مرحله‏اى قرار دهند.

---------------------

1ـ در تاریخ تیر ماه سال 1346 به موجب قانون حمایت از خانواده، دولت اعلام کرد از این تاریخ طلاق و ازدواج دادگاهها ممنوع است این قانون براى اولین بار از طرف گروه مرموزى که وابسته به عوامل صهیونیسم در ایران بودند در تاریخ 4/3/43 مطرح شد و در مجله «اطلاعات بانوان» آن روز چنین آمده : «به مناسبت دهمین سال تأسیس جمعیت راه نو هفته گذشته مراسمى در حل جمعیت برپا بود. در این مراسم خانم فریده دیبا مادر گرامى شهبانوى ایران و اداره کننده جمعیت و عده‏اى از رجال سرشناس و رجال معروف حضور داشتند و از کیک (تولد جمعیت) که 9 شمع روى آن روشن بود نوش جان کردند در این جریان صحبت از این بود که جمعیت راه نو طرحى را که براى حفظ حقوق زن در خانواده تهیه کرده است تصمیم دارد به امضاى عده‏اى از نمایندگان زن و آقایان وکلاى مجلس برساند و تقدیم مجلس کند. احتمال زیاد داده

مى‏شود که در این دوره مجلس در زمینه حقوق زن و خانواده قانونى به تصویب برسد...» مؤلف کتاب نهضت امام خمینى معتقد است که عدد «9» براى حزب جاسوس بهائیت مقدس است. براى توضیح بیشتر در این خصوص ر. ک: نهضت امام خمینى، جلد 2، صفحه 194 به بعد

شایان توجه است، از آنجا که نوع مناسبات اجتماعى رژیم پهلوى به نحوى تنظیم شده بود که از زن استفاده ابزارى مى‏گردید و رژیم با طرح حقوق مساوات زن و مرد به دنبال گسترش خط مشى فسادانگیز خود به سبک و مدل غربى نسبت به زنان بود، لایحه حمایت خانواده از سوى علماء همواره با مخالفت مواجه مى‏گردید. ساواک موضعگیریها و پیگیریهاى آنان را در این خصوص به شدت زیرنظر داشته است. بررسى و مطالعه اسناد مربوط، نشان مى‏دهد، پیگیریهاى قاطع علماء این بار نیز مانع از اجراى طرح مذکور شد، تا اینکه در تاریخ 15/11/1353 در 28 ماده به گونه‏اى به تصویب رسید، این قانون گرچه در ظاهر در جهت حمایت از زنان و ارتقاء خصوصیات زندگى آنان بود. لکن در واقع اهداف فرهنگ مبتذل غربى را دنبال مى‏کرد. پرواضح است، که مکتب عزت بخش اسلام سعادت و کمال واقعى انسان مسلمان را، صرف‏نظر از جنس و نژاد پایه‏ریزى کرده است. به همین جهت پس از پیروزى انقلاب اسلامى قوانین فراوانى که ضامن کمالات فردى و اجتماعى زنان مى‏باشد به اجرا گذاشته شده است.