ارتباط قدرت نرم با دین و امنیت


1366 بازدید

ارتباط قدرت نرم با دین و امنیت

کتاب «قدرت نرم، دین و امنیت» را رابرت سیپل و دنیس هوور به رشته تحریر درآورده‌اند. دکتر علیرضا کوهکن آن را به فارسی برگردانده و دکتر اصغر افتخاری هم مقدمه‌ای بر آن نوشته است. این اثر به تازگی از سوی انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) منتشر شده است._
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب در 10 فصل شامل موضوعاتی با عنوان‌های دین و جنگ در قرن بیست و یکم، سیاست تحت فشار گذاشتن اقلیت‌های مذهبی، بوته آزمون ازبکستان و آسیای مرکزی در دین و امنیت، حقیقت و دیپلماسی مذهبی، نحوه برخورد با اهل کتاب، مداخله نظامی و عدالت به مثابه نگاه برابر همگان، وقتی جنگ متوقف می‌شود، انسان‌شناسی، مذهب و امنیت، واقع‌گرایی ارتباطی و نتیجه‌گیری نوشته شده است.

همچنین مخاطبان کتاب «قدرت نرم، دین و امنیت» با مضامینی مانند تجربه اسلامی، فروتنی حضرت ابراهیم(ع)، طرح مفهوم اهل کتاب، هویت‌های دینی، تحمیل مذهب و دین و امنیت آشنا می‌شوند.

در بخشی از این نوشتار آمده است: «نخستین هدف شریعت، مراقبت از دین به گونه‌ای است که در اصطلاح جهانی به معنای آزادی در اعتقاد به خداوند است. آزادی عقیده، می‌تواند منبع واقعی آرامش و امنیت همه عقاید باشد. با توجه به امنیت و آرامش در هر دو جنبه جسمی و روحی آن، آزادی مذهبی بی‌هیچ شکی، اهمیت بسیاری دارد. اما احترام به زندگی انسان و جایگاهش، عقل انسان، ازدواج و خانواده و دفاع از مالکیت نیز این گونه است. امنیت انسانی از دید شریعت، مهمترین مسئله است. علاوه بر آن قرآن، پیوندی جدانشدنی بین موضوع آزادی مذهبی و امنیت و آرامش انسانی برقرار ساخته است.»

نخستین چاپ کتاب «قدرت نرم، دین و امنیت» با شمارگان یک هزار نسخه، در 296 صفحه  به بهای 90 هزار ریال به تازگی از سوی نشر دانشگاه امام صادق(ع) منتشر شده است.


ایبنا