زمین لرزه ساختگی اسرائیل برای تخریب مسجد الاقصی


1638 بازدید

زمین لرزه ساختگی اسرائیل برای تخریب مسجد الاقصی

بگزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) بنقل از پایگاه اینترنتی مرکز اطلاع رسانی فلسطین(ارگان رسانه ای نزدیک به حماس)، دکتر اسماعیل رضوان وزیر اوقاف و امور دینی دولت مردمی فلسطین در اظهاراتی در تجمع همبستگی دانشجویان دانشکده علوم تطبیقی تحت عنوان " آگاه باشید، مسجد الاقصی در خطر است" هشدار داد که رژیم صهیونیستی به ویژه پس از کشف حفاری های جدید در زیر مسجد الاقصی و ساخت معبدی برای زنان یهودی در این منطقه، در پی ایجاد زمین لرزه ای ساختگی برای تخریب مسجد الاقصی به طور کامل و ساخت معبد کذایی بر روی خرابه های آن است. وی اشاره کرد که هرگونه تعرض به مسجد الاقصی به منزله بی احترامی به عقیده و احساسات و ارزش های دینی و ملی فلسطینیان و زنگ خطری برای امت اسلامی و عربی است.
در این تجمع دکتر ولید عویضه، مشاور اسماعیل رضوان، دکتر رفعت رستم، رئیس دانشکده علوم تطبیقی، دکتر احمد عبدالعال، استاد دانشگاه، دکتر کمال ابو عون، معاون اداری دانشکده و شماری از دانشجویان این دانشکده حضور داشتند.
رضوان تصریح کرد: صهیونیست های اشغالگر از طریق یورش ها و تعرضات مکرر به مسجد الاقصی و حفاری های مداوم در زیر و اطراف آن و دیگر اقدامات جنایتکارانه خود به جایی رسیده اند که ملت فلسطین و امت اسلامی و عربی را وادار به قبول واقعیت های ایجاد شده وادار کرده و در آستانه تحقق اهداف شوم خود مبنی بر تخریب مسجد مبارک الاقصی و ساخت معبد دروغین یهودی بر روی خرابه های آن هستند.
وی تاکید کرد که هدف از برگزاری چنین تجمع ها و فعالیت هایی بیدارسازی و آگاه سازی فلسطینیان و امت اسلامی و عربی نسبت به خطرات پیش روی مسجد الاقصی است.
وزیر اوقاف و امور دینی دولت فلسطین خاطر نشان کرد که مساله قدس و مسجد الاقصی مساله ای ایمانی، عقیدتی، اسلامی، تمدنی، ملی و انسانی است و همبستگی با این مسجد مبارک از زمانی که پیامبر گرامی اسلام (ص) از مسجد الحرام به سمت مسجد الاقصی نقل مکان فرمودند و از زمانی که مسلمانان به سمت قبله گاه اول خود نماز می خواندند، به عقیده ای در درون همگی ما تبدیل شد.
دکتر اسماعیل رضوان از اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی، رهبران و علمای امت دعوت کرد نشستی فوری را به منظور بررسی خطرات پیش روی مسجد الاقصی در نتیجه حفاری های مداوم رژیم صهیونیستی در زیر و اطراف مسجد الاقصی تشکیل دهند. وی همچنین خواستار بسیج عمومی در زمینه های سیاسی و نظامی برای دفاع از مسجد الاقصی و حمایت از ثبات و پایداری ساکنان قدس شد.
رضوان همچنین بر ضرورت توقف فوری مذاکرات بی نتیجه سازش و همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی تاکید و اشاره کرد که مذاکرات کنونی صرفا به پوششی برای ادامه جنایت های دشمن صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و اصول و حقوق ملی فلسطین و تمامی فلسطینیان تبدیل شده است. وی خواستار بازیابی وحدت ملی بر اساس پایبندی به گزینه های مقاومت و اصول ملی شد.
وی همچنین خطاب به دانشجویان فلسطینی تصریح کرد: ما با علم و دانش با دشمن صهیونیستی مبارزه می کنیم و از مسجد مبارک الاقصی دفاع می کنیم و با مقاومت نیز از آبرو و مقدسات و وحدت خود دفاع می کنیم. ما با علم و دانش نسل آزادی بخش فلسطین و قدس و مقاومت را تربیت و آماده می کنیم، به ویژه اینکه ما اکنون در روزهایی قرار داریم که مصادف است با بیست و ششمین سالروز انتفاضه سنگ و مساجد.


قدسنا