اسناد سیآیای از ارتباط بنیصدر با آمریکا
پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در آبان ۱۳۵۸، دانشجویان پیرو خط امام با مدارک محرمانهای مواجه شدند که نشان میداد ابوالحسن بنیصدر، نخستین رئیسجمهور ایران، با مأموران سیآیای در تماس بوده است. این اسناد که ملاقاتهای متعدد بنیصدر با افسر ارشد سیآیای، ورنون کاسین، را نشان میداد، ماهها پنهان ماند تا سرانجام در آستانه جلسه بررسی عدم کفایت سیاسی او به مجلس ارائه شد. این روایت برگرفته...
پس از تسخیر لانه جاسوسی و در پی کشف اسناد طبقهبندیشده از سفارت ایالات متحده در تهران، مدارک تازهای از ارتباطات پیشین ابوالحسن بنیصدر با نمایندگان دستگاههای اطلاعاتی آن کشور، در اختیار دانشجویان انقلابی قرار گرفت. این اسناد که ملاقاتهای محرمانه وی با مأمور سیآیای را نشان میداد، در آستانه برگزاری جلسه بررسی عدم کفایت سیاسی اولین رئیسجمهور، به مجلس شورای اسلامی ارائه شد.