امام خمینی:
بنیصدر میخواست مرا دیکتاتور کند
اینها فکر کردند که آنهایی که برایشان کف و سوت میزنند توده مردم هستند
«...من این نگرانی را داشتم و مصمم هستم که یک وصیتی بنویسم و در آن شرح بدهم که اینها از کجا میخواهند شروع کنند و آنها فرصتشان نبود و خواستند از حالا شروع کنند، ولی نشد. [بنیصدر میگفت:]«نه مجلس به درد میخورد و نه شورای نگهبان و نه قضات»، میگفت همه اینها بیدین هستند! بنیصدر بارها به من گفت: این دولت [=دولت شهید رجایی] را کنار بگذاریم. میخواست مرا دیکتاتور کند و من میخندیدم و میگفتم اگر قدرت داری خود شما این کار را بکنید. اینها جاهلند. اینها بیدین هستند. اینها قرار داشتند مجلس خبرگان را منحل کنند و میگفتند برگردیم به ۲۲ بهمن. باید بگویم همه غلط است و برگردیم به ۲۲ بهمن و آنوقت شروع کنیم. نه مجلس و نه هیچ چیز دیگر و نه جمهوری اسلامی داشته باشیم و رأی بگیرند جمهوری دمکراتیک باشد، یا اسلامی، یا اسلامی دمکراتیک. حتی متدینین میگفتند لفظ دمکراتیک را بگذارید. وقتی ما آمدیم دیدیم که میخواهند از اول منحرف کنند و ما گفتیم همین اسلام را میخواهیم...ناشیگری کردند و خواستند رفراندوم کنند، ولی نمیدانستند مردم چه هستند. فکر کردند اینها که [برای آنها کف و] سوت میزنند توده مردم هستند...»(بخشی از بیانات امام خمینی(ره) در جمع کارکنان ماهنامه شاهد؛ ۲ تیر ۱۳۶۰)


















نظرات