کتاب مصور «اماکن تاریخی ری» روانه بازار کتاب شد


11657 بازدید

کتاب مصور «اماکن تاریخی ری» روانه بازار کتاب شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، کتاب «اماکن تاریخی ری» تألیف «جواد صفی‌نژاد» به همت مرکز همایش‌های علمی و پژوهش‌های آزاد دارالحدیث تهیه و روانه بازار کتاب شد.

این کتاب در چهار فصل گردآوری شده است که فصل اول آن به کلیاتی درباره شهر ری می‌پردازد، فصل دوم، سوم و چهارم نیز به ترتیب مروبط می‌شود به اماکن تاریخی به جای مانده قبل از انقلاب، اماکن تاریخی به جای مانده در شهر ری پس از اسلام تا حمله مغول و اماکن تاریخی به جای مانده  در شهر ری از عصر مغول تا زمان کنونی.

در مقدمه این کتاب آمده است:

بسیاری از صفحات کتاب حاضر پیش‌نویس نشده است، یعنی هم پیش‌نویس است و هم پاک‌نویس و نگارنده حتی فرصت مرور مجدد آن را هم نیافته است و از این لحاظ خالی از اشکال نخواهد بود.

 این کتاب بیشتر حاصل مشاهدات عینی بوده است و شخصاً هنگام یادداشت برداشتن در محل بنا حاضر بودم و نکات لازم را یادداشت می‌کردم. اما در پاره از مواقع برای بیان قدمت تاریخی و یا استدلال مشاهدات، تحقیقات دیگران نیز مورد استفاده قرار داده است که در جای خود تذکر داده شده است. هر آنچه پیش می‌رفتم، دامنه تحقیقات بسیار وسیع‌تر شده و با منابع تازه‌ای آشنا می‌شدم که دیگر فرصت بررسی و تجدیدنظر در مباحث کتاب را ندارم، زیرا سال، سال تحصیلی است و باید به فرا گرفتن دروس پرداخت. اغلب تصاویری که در این کتاب مشاهده می‌کنید، توسط «مرتضی رستمی» عکاس ایران باستان تهیه شده است.

علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب می‌توانند به قم، میدان شهدا، خیابان معلم، پلاک 12 یا شهر ری، حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، درب جنوبی یا درب شرقی یا بازار قدیم مراجعه کنند و یا با شماره 02537740523 تماس بگیرند.

 


تسنیم