هدف رژیم صهیونیستی از مذاکرات چیست؟


1490 بازدید

هدف رژیم صهیونیستی از مذاکرات چیست؟

رئیس رژیم اشغالگر قدس به رسمیت شناختن این رژیم از سوی تشکیلات خودگردان که داعیه دار نمایندگی رسمی ملت فلسطین می باشد، این مساله را مهمترین دلیل مشارکت مقامات صهیونیستی در مذاکرات ساقدسنازش اعلام کرد.
بگزارش خبرگزاری قدس()، رادیو اسرائیل اعلام کرد: "شیمون پرز" رئیس رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در مراسمی که با حضور دانشجویان دانشکده "دینی" برگزارشد!، با اشاره به مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان ورژیم صهیونیستی تاکید کرد: هدف اصلی اسرائیل از مذاکرات سازش، تامین امنیت اسرائیل، واذعان فلسطینی ها به کشوریهودی اسرائیل است!.
رادیوی رژیم صهیونیستی بنقل از پرز گزارش داد: ما باید تمام تلاش خود را بکارگیریم تا امنیت وآینده دولت یهودی اسرائیل را تامین کنیم.
پرز در ادامه سخرانی خود دراین مراسم، خطاب به دانشجویانی که خود رابرای خدمت در شهرک"عیلی" در کرانه باختری آماده میکنند گفت: شما بعنوان نسل جنگجوی آینده رژیم اسرائیل وافتخار این رژیم هستید.
در طرف مقابل تشکیلات خودگردان علیرغم ادامه مذاکرات سازش با طرف صهیونیستی، ضمن تاکید بر عدم به رسمیت شناختن رژیم اسرائیل به عنوان به اصطلاح "دولت یهودی" از ادامه ساخت شهرک های صهیونیست نشین در اراضی اشغالی انتقاد می کند. با این وجود جنبش های فلسطینی بویژه حماس و جهاد اسلامی به شدت از ادامه این مذاکرات از سوی تشکیلات خودگردان انتقاد و ضمن خیانت آمیز توصیف کردن آن از سوی مقامات رام الله، بر قطع فوری آن تاکید دارند.
"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز بارها در اظهاراتی با اشاره به اینکه برسمیت شناختن کشوریهودی به عنوان موضوع بنیادین در مذاکرات سازش است، خشم خود را از به رسمیت شناخته نشدن این رژیم از توسط فلسطینی ها نشان داده است.
بگفته برخی رسانه ها، وزاری خارجه کشورهای های عربی عضو اتحادیه عرب هم در نشستی درخواست رژیم صهیونیستی مبنی بر برسمیت شناختن این رژیم بعنوان "دولت یهودی" را مساله ای غیر قابل قبول اعلام کرده اند.


قدسنا