نکوداشت مرحوم آیت‌الله مرعشی، نویسنده فقه و حقوق اسلامی


2570 بازدید

نکوداشت مرحوم آیت‌الله مرعشی، نویسنده فقه و حقوق اسلامی

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، آیت‌الله سید محمدحسن مرعشی شوشتری در شهرستان شوشتر متولد شد. وی شاخه‌های علوم اسلامی را در سطوح مختلف از محضر عالمانی مانند محمدحسن آل‌طیب، سید محمدتقی حکیم، علامه شیخ محمدتقی شوشتری و سیدمحمد جزایری فرا گرفت.

دیدگاه‌های او در زمینه فقه جزایی از مهم‌ترین منابع فقهی برای فقیهان و حقوقدانان به شمار می‌آید. آیت‌الله سید محمدحسن مرعشی شوشتری همگام با امام خمینی(ره) در انقلاب شکوهمند اسلامی ایران مشارکت کرد و با عمل به تکلیف اجتماعی خویش با حکم امام خمینی(ره) به عضویت شورای عالی قضایی منصوب شد. همچنین در انتخابات مجلس خبرگان با آرای مردم به عضویت در مجلس خبرگان درآمد. 

شرح کتاب الفیه ابن مالک به زبان عربی در زمینه ادبیات عرب، شرح بر تلخیص مختصر المعانی به زبان عربی در زمینه ادبیات عرب، شرح بدایه الحکمه به زبان عربی در زمینه فلسفه، شرح نهایه الحکمه به زبان عربی در زمینه فلسفه و شرحی بر تهذیب المنطق تفتازانی به زبان فارسی در زمینه منطق، از جمله کتاب‌های وی محسوب می‌شوند.
 
این عضو مجلس خبرگان رهبری تابستان ۱۳۸۷ در سن 71 سالگی دعوت حق را لبیک گفت. 

آیین نکوداشت مرحوم آیت‌الله سید محمدحسن مرعشی ساعت 18 و 30 دقیقه یکشنبه(18 اسفند)در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.


ایبنا