نامه سرکرده گروهک منافقین به بنی صدر+سند


1557 بازدید

نامه سرکرده گروهک منافقین به بنی صدر+سند

در دهه 60 اسنادی را از ارتباط بنی‌صدر رئیس‌جمهور خائن به ملت ایران که توسط امام خمینی عزل شد با مسعود رجوی سرکرده گروهک منافقین منتشر کرد که در این ویژه نامه تعدادی از این نامه‌ها را منتشر خواهیم کرد.

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، مجله «پیام انقلاب» در یکی از شمار‌ه‌های خود در دهه 60 اسنادی را از ارتباط بنی‌صدر رئیس جمهور خائن به ملت ایران که توسط امام خمینی عزل شد با مسعود رجوی سرکرده گروهک منافقین منتشر کرد که در این ویژه نامه تعدادی از این نامه ‌ها را منتشر خواهیم کرد. این سند مربوط به تاریخ 3/1/59 است. یعنی درست پس از انتخاب بنی‌صدر به عنوان اولین ریاست جمهوری. در این نامه مسعود رجوی پیشنهاد می‌کند که در حداکثر سرعت ممکن روز 12 فروردین را بنی‌صدر به مناسبت سالروز رفراندوم جمهوری اسلامی اعلام راهپیمائی کند و بنی‌صدر هم این پیشنهاد را در همان سال پذیرفت.
 
نامه مسعود رجوی به بنی صدر
سم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
آقای دکتر بنی‌صدر، رئیس‌جمهوری
پس از سلام:
اولا-چنانچه گرفتاری‌هایتان در این ایام اجازه نمی‌دهد که حضورا مصدعتان گردیم، با توجه به ضرورت فوق‌العاده ارتباط مستمر با رئیس‌جمهور در اوضاع حساس کنونی کشور می‌خواستم تقاضا کنم که یک رابط سیاسی کاملا مورد اعتماد بتواند نیابتاً افکار و نظریات خود شما را در مراجعات ما منعکس سازد و همچنین قادر باشد که مسائل ما را دقیقا به استحضارتان برساند. برایمان تعیین نمائید تا انشاءالله قادر باشیم بدون فوت وقت و از دست رفتن فرصت‌های مربوطه مشاورات لازم را به عمل بیاوریم. نیازی به تذکر نیست که اگر مزاحمتی نباشد و مطبوعات نیز مانع نشوند و تبلیغات نکنند، بسیار بسیار مرجع می‌دانیم که مستقیما با خودتان در ارتباط باشیم.
ثانیا- پیشنهاد می‌کنم شخصا در حداکثر سرعت ممکن، چنانچه صلاح بدانید روز 12 فروردین را خودتان به مناسبت سالروز رفراندوم جمهوری اسلامی اعلام راهپیمائی بفرمائید. این امر کمک خواهد نمود تا:
الف-دست سوءاستفاده‌‌ بعضی‌ها از بهره‌برداری گروهی از این روز قطع شود.
ب-این روز اسباب فرق و فتنه مضاعف نشود.
ج-وحدت بیش از پیش همه اقشار و گروه‌های ملت که به نظام جمهوری اسلامی رای داده‌اند تامین شود.
د-وسیله تقویت رئیس‌جمهور که خود از پشتیبانی کل نظام جمهوری اسلامی سرچشمه گرفته فراهم شود.
ه-کسی نتواند از یک ؟مساله عمومی و ملی و سراسری به نفع منافع اخص انتخاباتی خود بهره‌برداری کند.
و-مردم ببینند که پس از امام این رئیس‌جمهوری ایست که کل نظام و قانون اساسی از او متبلور می‌شود بدیهی است که عنوان کردن شعارهای مناسبی که در خور رئیس‌جمهوری و  قانونی و سیاسی است، می‌تواند به دنبال نشست تلویزیونی ما با چریک‌های فدائی، فضای مسالمت و نظم و قانون و هم دمکراتیک همه نیروها و اقشار را تداعی کند. به ویژه اگر سلاح بدانید که راهپیمائی بومی و سراسری مزبور وحدت تفاهم‌ملی نامگذاری شده و همین مضمون پیامی از شخص خودتان را نیز همراه داشته شد.
مسعود رجوی
خواهشمندم، اگر پیشنهاد مورد موافقتتان نیست، بفرمائید زودتر به ما اطلاع دهند که فکر خودمان را بکنیم، چرا که به نظر من بهترین شق برای عموم نیروها شرکت در راهپیمائی به دعوت شماست.

 


فارس،