تجربه جدید و متفاوت هنری در سرچشمه


1398 بازدید

تا آن لحظه کسانی که دستگاههای پخش تصویر را در صحن مجموعه می دیدند نمی دانستند چه نمایشی آنها را غافلگیر خواهد کرد اما هنگامی که سخنرانی امام جمعه موقت تهران پایان یافت مجری برنامه از افراد خواست تا برای تماشای برنامه ویژه مراسم سکوت کنند و با خاموش شدن کلیه چراغ های حیاط سرچشمه ناگهان نمایش تصاویری خیره کننده روی دیوار و درگاه بنای یادمان شهدا آغاز شد .

این تجربه هنری جدید و متفاوت که ویدئو مپینگ نامیده می شود ، ترکیبی از نور و صدا و تصویر و موسیقی است و برای نخستین بار در تهران اجرا می شود . این تکنیک فضایی جدید برای عرضه مفاهیم انقلابی و ارزشی فراهم می سازد و با ارائه تصاویر و طرحهای سه بعدی بر روی سطوح بنای ساختمانی هماهنگ با موسیقی مناسب تصاویر  نمایشی متفاوت عرضه می کند .

این نمایش با نزول وحی به رسول گرامی اسلام آغاز شد و سپس مراحل اساسی تاریخ اسلام همچون غدیر خم و عاشورا مطرح گردید و آنگاه انقلاب اسلامی و قیام امام راحل در مقابل طاغوت با تصاویر و صدای امام امت مرور شد و بعد از آن شکل گیری حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی به تصویر در آمد و تصاویر ساختمان بازسازی شد و در نهایت با سرود جمهوری اسلامی و هیجان و تشویق حاضران پایان یافت و مورد استقبال و تحسین فراوان قرار گرفت .


تابناک