فشاراسراییل به سازمانهای مخالف سایستهای تل آویو


2256 بازدید

فشاراسراییل به سازمانهای مخالف سایستهای تل آویو

رژیم صهیونیستی سازمانهای مخالف سیاستهای تل آویورا تحت فشار قرار میدهد.

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا) بنقل از هاآرتص لایحه بحث برانگیز تنبیه سازمانهای غیر انتفاعی احتمالا امروز ازکمیته وزیران راهی پارلمان رژیم صهیونیستی میشود. درلایحه ای که"یهودا وینستین" دادستان کل آنرا خلاف قانون اساسی اسرائیل توصیف کرده است،اگریکی ازمدیران سازمانها و نهادهای غیرانتفاعی ازتحریمهای علیه اسراییل حمایت بکند باید 45 درصد ازکمکهایی را که به سازمان متبوعش شده است را بعنوان مالیات به تل آویو بپردازد.

این لایحه را که ازآن احزاب اسراییل بیتنا و بیت یهودی حمایت میکنندهمچنین برآن گروه هایی که یکی ازرهبرانشان دعوای نظامیان اسرائیلی را در دادگاههاو یانهادهای بین المللی مطرح میکنند ویا از جنگ و درگیری علیه رژیم صهیونیستی حمایت کنند دربر میگیرد.

بگفته دادستان کل اسرائیل این لایحه ناقض شماری ازحقوق قانون اساسی مندرج در قانون پایه ایی رژیم صهیونیستی از جمله آزادی بیان وآزادی عمل است.وی افزود:کاهش کمکهای مالی و تحت فشارقرار دادن آزادیهای سازمان های غیر انتفاعی وبطور کلی بی توجهی به حقوق بشر چیزیست که در صورت تصویب این لایحه موجب میشود که اسرائیل رسما به جمع ناقضان حقوق بشر بپیوندد.این لایحه میخواهد مشارکت خارجیها را دراداره سازمانهای غیر انتفاعی کاهش دهد.

اگرکمیته وزیران به این طرح رای دهد این لایحه برای بررسی های مقدماتی اواخر این هفته به پارلمان خواهد رفت. تزیپی لیونی وزیر دادگستری که رئیس این کمیته است بااین لایحه مخالفت کند.وی دیروز این لایحه را"خلاف دموکراتیک" و "نامناسب" خوانده بود.اگر این کمیته امروز برله این لایحه رای بدهد.انتظار میرود لیونی درخواست تجدید نظر بکند.


قدسنا