سخن نخست


1561 بازدید

امام : مطهری حاصل عمرم بود
(پیام امام خمینی در باره شهادت آیت الله شهید مطهری )
 بسم الله الرحمن الرحیم ، انا لله و انا الیه راجعون - اینجانب به اسلام و اولیای عظیم الشأن آن و به ملت اسلام و خصوص ملت مبرز ایران ، ضایعه اسف انگیز شهید بزرگوار و متفکر و فیلسوف و فقیه عالی مقام مرحوم آقای حاج شیخ مرتضی مطهری ، قدس سره ، را تسلیت و تبریک عرض می کنم .
تسلیت در شهادت شخصیتی که عمر شریف و ارزنده خود را در راه اهداف مقدس اسلام صرف کرد و با کجروی ها و انحرافات مبارزه سرسختانه کرد ، تسلیت در شهادت مردی که در اسلام شناسی و فنون مختلفه اسلام و قرآن کریم کم نظیر بود . من فرزند بسیار عزیزی را از دست دادم و در سوگ او نشستم که از شخصیت هایی بود که حاصل عمرم محسوب می شد . در اسلام عزیز با شهادت این فرزند برومند و عالم جاودان ، ثلمه ای وارد شد که هیچ چیز جایگزین آن نیست .
و تبریک در داشتن این شخصیت های فداکار که در زندگی و پس از آن با جلوه خود نورافشانی کرده و می کنند . من در تربیت چنین فرزندانی که با شعاع فروزان خود مردگان را حیات می بخشند و به ظلمت ها نور می افشانند ، به اسلام بزرگ ، مربی انسان ها و به امت اسلامی تبریک می گویم .
من گرچه فرزند عزیزی را که پاره تنم بود از دست دادم ، لکن مفتخرم که چنین فرزندان فداکاری در اسلام وجود داشت و دارد . مطهری که در طهارت روح و قوت ایمان و قدرت بیان کم نظیر بود ، رفت و به ملاء اعلی پیوست ، لکن بدخواهان بدانند که با رفتن او شخصیت اسلامی و علمی و فلسفی اش نمی رود .
تروریست ها نمی توانند شخصیت انسانی مردان اسلام را ترور کنند ، آنان بدانند که به خواست خدای توانا ، ملت ما با رفتن اشخاص بزرگ در مبارزه علیه فساد و استبداد و استعمار مصمم تر می شود . ملت ما راه خود را یافته و در قطع ریشه های گندیده رژیم سابق و طرفداران منحوس آن از پای نمی نشیند .
اسلام عزیز با فداکاری و فدایی دادن عزیزان ، رشد نمود . برنامه اسلام از عصر وحی تا کنون بر شهادت توآم با شهادت بود . قتال در راه خدا و راه مستضعفین در رأس برنامه های اسلام است ، " ما لکم لاتقاتلون فی سبیل الله و المستضعفین من الرجال و النساء و الولدان."
اینان که شکست و مرگ خود را لمس نموده و با این رفتار غیر انسانی می خواهند انتقام بگیرند ، یا به خیال خام خود مجاهدین در اسلام را بترسانند ، بد گمان کرده اند . از هر موی شهیدی از ما و از هر قطره خونی که به زمین می ریزد ، انسان های مصمم و مبارزی به وجود می آید .
شما مگر تمام افراد ملت شجاع را ترور کنید ، و الا ترور فرد هر چه بزرگ باشد ، برای اعاده چپاولگری سودی ندارد . ملتی که با اعتماد به خدای بزرگ و برای احیای اسلام به پا خاسته ، با این تلاش های مذبوحانه عقبگرد نمی کند ، ما برای فداکاری حاضر و برای شهادت در راه خدا مهیا هستیم .


صحیفه امام ، جلد هفتم ، صفحات ۱۷۸ و 179