تحول بزرگ در توان موشکی


1484 بازدید

بدون شک تحولی بزرگ در توان موشکی مقاومت غزه ایجاد شده است .

"امیر موسوی" رئیس مرکز مطالعات استراتژیک در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری قدس (قدسنا) درمورد وقایع اخیرغزه افزود:تحولات اخیرغزه نشان داد که ادعاهای رژیم صهیونیستی راجع به کشتی حامل سلاح از سوی ایران به غزه کذب بوده است چرا که این رژیم که اطلاعاتی ازتوانمندی موشکی مقاومت درغزه بدست آورده بود با طرح این سناریو درواقع برای انجام جنایات خود برای افکار عمومی زمینه سازی میکرد.

وی در ادامه گفت :شهادت سه تن ازاعضای جنبش جهاد اسلامی در رفح درجنوب نوار غزه محکی برای ارزیابی توان مقاومت اسلامی دراین منطقه بود که با عکس العمل قوی و همه جانبه جهاد اسلامی روبروشد که باعث غافلگیر شدن سران شد.

موسوی در ادامه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با این اقدام دست به بازی خطرناکی زده است تصریح کرد:واکنش سریع وقدرتمند جهاد اسلامی نشان داد که مقاومت درغزه درحال آماده باش کامل است ونیازی به انتقال سلاح به غزه نیست وامروز مقاومت به مرحله ای از خود کفایی رسیده است که سکوهای پرتاب موشک تولید میکند.

وی تاکید کرد:موشکهای استفاده شده درچند روز گذشته موید توانایی بسیار بالای فلسطینیان درتولید این جنگ افزاراست و به اعتقاد کارشناسان خبره نظامی تحول بزرگی درتوان و قدرت موشکی مقاومت درغزه بوجود آمده که فضایی رعب آوررابرای صهیونیستها ترسیم کرده است .

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک در بخش دیگری ازاین گفتگو بااشاره به افزایش توطئه چینی ها علیه مقاومت درسال گذشته اظهارداشت:درماههای اخیر شرایط بسیار بدی علیه مقاومت اسلامی در غزه ایجاد شده است که البته این شرایط اززمان شروع درگیریها درسوریه با هدف مرعوب کردن حزب الله، حماس و جهاد اسلامی بوده است،وی ادامه داد:درمورد حزب الله بدلیل اقتدار رهبریش و ارتباط خوبش با خط مقاومت درمنطقه از جمله ایران،سوریه و فلسطین کاری از پیش نبردند و حزب الله توانست از این مرحله همچون گذشته سربلند خارج شود وبا توطئه گران درلبنان وسوریه برخورد کرد.

وی افزود:جهاد اسلامی نیزمانند حزب الله حاضر به پذیرش شرایط تحمیلی نشد وتا به امروز در کنار حزب الله، جمهوری اسلامی ایران وسوریه ایستاده وحتی خودش را بازسازی کرده و به این مرحله رسیده است که درعرض چند ساعت صهیونستها راغافلگیر کرده و حدود 130 موشک به مواضع آنها شلیک میکند. موسوی تصریح کرد:اما متاسفانه حماس از گزند این توطئه ها در امان نماند وآنها توانستند حماس را از سوریه خارج کرده و به سمت قطر ببرند و تلاش کردند وجهه جهادی و مقاومتی حماس را از کار بیندازند و این جنبش راازایران و حزب الله دور کنند که البته تا حدودی موفق شدند،وی خاطرنشان کرد:از یک سو مصر جنبش حماس را محاصره کرده و از سوی دیگر عربستان با تروریست خواندن اخوان المسلمین شرایط بسیار سختی را برای حماس ایجاد کرده است.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک تصریح کرد: در شرایط فعلی این جنبش که از این توطئه آگاه شده است در تلاش برای بازنگری درروابطش با ایران و حزب الله است ودرحال بازگشت به جایگاه خوددر محورمقاومت است.وحضور اسامه حمدان مسئول روابط بین الملل حماس در تهران نیز به همین منظورو درجهت تجدید نظرجدی و تحکیم رابطه این جنبش و جمهوری اسلامی ایران است که اگر حماس به جایگاه اصلی خود در محور مقاومت بازگردد همچنان مورد احترام همه آزادیخواهان و مسلمانان جهان خواهد بود.


قدسنا