کتاب‌های دفاع مقدس روشنگرند


1546 بازدید

کتاب‌های دفاع مقدس روشنگرند

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، 1000 نمایشگاه کتاب دفاع مقدس، ظهر امروز، یکم آذر 92 با حضور آیت‌الله احمد جنتی، امام جمعه موقت این هفته تهران، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد‌رضا نقدی، فرمانده نیروی مقاومت بسیج، سردار احمد حق‌طلب، رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج و سردار علی ناظری، معاون ادبیات و نشر سازمان حفظ آثار سپاه و بسیج به صورت نمادین در حاشیه نماز جمعه تهران، واقع در دانشگاه تهران افتتاح شد.

در آیین افتتاح این نمایشگاه نمادین که با حضور آیت‌الله احمد جنتی برگزار شد، سردار حق‌طلب توضیحاتی را بیان کرد. سردار نقدی هم در  این بازدید، کتاب‌های «دخترم ناهید»، «مژه‌های سوخته» و «ناگفته‌های دمشق» را به آیت‌الله جنتی هدیه داد.

سپس آیت‌الله جنتی در جمع خبرنگاران، کتاب‌های‌حوزه دفاع مقدس را آثاری ارزشمند برای ارایه در نمایشگاه‌ها دانست و گفت: این کتاب‌ها روشنگرند و جامعه از این آثار استقبال می‌کند. به نظر من مطالعه برخی از این کتاب‌ها برای یک بار کافی نیست و این آثار باید چندین‌بار مطالعه شوند و به خانه‌ها راه یابند تا مورد استفاده خانواده‌ها قرار گیرند. پدران و مادران باید آثار دفاع مقدس را برای فرزندانشان بخوانند و معلمان باید در کلاس‌های درس، دانش‌آموزان را با این آثار آشنا کنند.

وی درباره انتظاراتش از همکاری‌های میان سازمان بسیج مستضعفین و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همکاری این دو نهاد بسیار اقدامی ارزنده است و باید در تمام زمینه‌ها همکاری داشته باشند و در سایر فعالیت‌ها نیز باید یکدیگر را یاری دهند.

نقدی: گردش مالی هزار نمایشگاه دو میلیارد تومان است
سردار نقدی نیز در میان خبرنگاران گفت: «1000 نمایشگاه کتاب دفاع مقدس» پنجمین دوره خود را در تمام شهر‌های کشور با تخفیف 40 درصدی آغاز می‌‌کند. سازمان بسیج مستضعفین هر سال حدود 300 عنوان کتاب منتشر می‌کند که بیشتر این آثار در حوزه شهیدان، دفاع مقدس و جریان مقاومت اسلامی است.

وی با بیان این‌که از نظر بسط و توسعه فرهنگی هیچ رسانه‌ای جای کتاب را نمی‌تواند بگیرد، گفت: کتاب، سند در دسترسی است که ستون فقرات نشر فرهنگ است و امیدواریم بتوانیم هر سال این نمایشگاه را در سراسر کشور برگزار کنیم و آن را توسعه دهیم. هر سال با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این نمایشگاه برگزار می‌شود و با مشارکت این وزارتخانه تخفیف‌ها ارایه می‌شود.

سردار نقدی بسیج مستضعفین را ظرفیتی دانست که در اختیار نظام جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و تصریح کرد: بسیج نه فقط در زمنیه رزمی کارایی دارد؛ بلکه این نیرو می‌تواند در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و حل معضلات اجتماعی هم موثر باشد. امیدواریم همان‌گونه که مسوولان از ظرفیت عظیم مردم در دوران جنگ تحمیلی استفاده کردند در این دوره هم مسوولان این ظرفیت را قدر بدانند.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تخفیف 20 درصدی این نمایشگاه، یارانه اختصاص داده است. گردش مالی این نمایشگاه برای ناشران حدود دو میلیارد تومان است که به اقتصاد نشر دفاع مقدس کمک قابل توجهی می کند. این نمایشگاه‌ها به مدت یک هفته و از ساعت 9 تا 20 در مراکز مختلف برپا می‌شود.

بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 25 آبان تا فردا، 2 آذر 92 در سراسر کشور برپاست و این نمایشگاه‌ها در آستانه هفته بسیج و با هدف نمایش پیوند میان بسیج و کتاب، امروز افتتاح شد.


ایبنا