تقدیر از پایه‌گذاران ادبیات انقلاب در اختتامیه جشنواره داستان انقلاب


1720 بازدید

تقدیر از پایه‌گذاران ادبیات انقلاب در اختتامیه جشنواره داستان انقلاب

دبیر ششمین دوره جشنواره داستان انقلاب از برنامه‌ریزی برای تجلیل از یکی از پایه‌گذاران داستان انقلاب خبر داد و گفت: فعلاً در حال بررسی آثار پیشکسوتان هستیم.

حسین فتاحی، دبیر ششمین دوره جشنواره داستان انقلاب، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به روند داوری آثار ارسال شده به این دوره جشنواره گفت: مهلت ارسال آثار به دلیل استقبال خوب داستان‌نویسان از این دوره جشنواره، تا نیمه آبان ماه سال جاری تمدید شد. تاکنون قریب به 180 اثر به دبیرخانه ارسال شده که کار داوری اولیه آن آغاز شده است.
وی با بیان اینکه تا نیمه دی ماه داوری آثار به اتمام خواهد رسید، به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این دوره جشنواره اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلاتی که برگزیدگان دوره‌های پیشین با آن مواجه بودند، به تعویق افتادن چاپ آثار آنها بود. برای رفع این معضل با انتشارات سوره مهر که مسئولیت چاپ این آثار را برعهده دارد، صحبت کردیم. هنوز نتیجه خاصی اعلام نشده است. روند چاپ آثار به دلیل افزایش قیمت کاغذ به تعویق افتاده و این تنها مشکل آثار برگزیده جشنواره نیست، بلکه شامل دیگر آثار هم می‌شود. در هر صورت تلاش ما بر این است که این آثار با سرعت بیشتری در روند چاپ قرار گیرند.
دبیر ششمین دوره جشنواره داستان انقلاب افزود: با جلساتی که طی هفته‌های گذشته برگزار شد، به این نتیجه رسیدیم که در اختتامیه از یکی از داستان‌نویسان پیشکسوت در حوزه انقلاب اسلامی تقدیر کنیم. نویسندگانی هستند که نامشان زیاد مطرح نشده، اما در جریان داستان انقلاب و پیشبرد ادبیات انقلاب اسلامی تأثیر فراوانی داشتند. این تجلیل برای معرفی و تقدیر از زحمات چندین‌ ساله آنها انجام خواهد شد. البته فعلاً در حال بررسی آثار نویسندگان طی سال‌های اخیر هستیم.


خبرگزاری تسنیم