سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت ۵ آذر آغاز به کار می‌کند


1621 بازدید

سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت ۵ آذر آغاز به کار می‌کند

 
سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت در ۱۲ رشته هنری و بخش پژوهشی، سه‌شنبه ۵ آذرماه در مؤسسه فرهنگی و هنری صبا آغاز به کار می‌کند.
 
هدیه رضایی معاون بخش بین‌الملل سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت با اعلام این خبر به خبرنگار هنرهای تجسمی فارس گفت: این جشنواره در ۱۲ رشته هنری شامل نقاشی، طراحی و چاپ دستی، نگارگری، خط نقاشی¬، تصویرسازی، پوستر، عکاسی، کاریکاتور،طرح¬های حجمی، انیمیشن، هنرهای جدید و مفهومی به همراه بخش پژوهشی که به ارائه مقالات اختصاص دارد، برگزار می‌شود.
او درباره افتتاح بخشی از این نمایشگاه در غزه توضیح داد: پیش از افتتاح نمایشگاه اصلی این جشنواره، منتخبی از آثار این جشنواره را که امکان تکثیر دارند از جمله کاریکاتور و تصویرگری در کشورهای دیگر نیز به نمایش درمی‌آید که عصر امروز دوشنبه ۲۷ آبان‌ماه منتخبی از آثار قابل تکثیر این نمایشگاه با حضور مسئولان فرهنگی و هنرمندان فلسطینی در غزه افتتاح می‌شود که همزمان با این مراسم در دفتر بخش بین‌المللی این جشنواره در تهران نیز از طریق ویدئوکنفرانس ارتباط برقرار خواهد شد.
وی افزود: در ارتباط ویدئو کنفرانسی با مراسم افتتاح منتخب آثار این جشنواره در غزه،‌ دبیر کل جشنواره حبیب‌الله صادقی، مدیر اجرایی آن محمد حبیبی، مسئول بخش فلسطین ریاض شاهی و یکی از داوران جشنواره در دفتر بخش بین‌الملل جشنواره حضور خواهند داشت.
او درباره آمار کشورهای شرکت کننده در این دوره از جشنواره هم گفت: حدود ۳ هزار اثر به بخش‌های ۱۲ گانه این جشنواره ارسال شده است که سعی شده است علاوه بر آثار قابل ارسال از طریق اینترنت از جمله در بخش گرافیک، کاریکاتور، تصویرگری و عکس، در بخش نقاشی، طراحی، حجم و دیگر بخش‌هایی که قابل ارسال از طریق اینترنت نیست هم اصل آثار را در جشنواره داشته باشیم که حدوداً از ۱۰۰ کشور آثاری به این جشنواره ارسال شده و آثار  هنرمندانی از ۵۰ کشور جهان از سوی هیئت انتخاب آثار برای ارائه در نمایشگاه انتخاب شده که از میان آنها آثار هنرمندان ۳۰ کشور به دست ما رسیده است.
به گزارش خبرنگار فارس، سومین جشنواره جهانی هنر مقاوت در ۱۲ رشته هنری به همراه بخش پژوهشی، روز سه‌شنبه ۵ آذرماه در گالری‌های مؤسسه فرهنگی و هنری صبا گشایش خواهد یافت و به مدت یک ماه پیش روی علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
در شورای برنامه¬ریزی و هیئت علمی این جشنواره حبیب¬الله صادقی، سید مسعود شجاعی¬طباطبایی، جواد جباری، سید عباس میرهاشمی، غلامعلی طاهری،محمد حبیبی و مصطفی گودرزی حضور دارند.
رئیس جشنواره جواد جباری، دبیر کل جشنواره حبیب¬الله صادقی ودبیر اجرایی آن محمد حبیبی است.
شورای دبیران این جشنواره در ۱۲ رشته هنری آن نیز به شرح زیر هستند:
دبیر بخش کارتون و کاریکاتور: سید مسعود شجاعی¬طباطبایی
دبیر بخش پویا نمایی (انیمیشن): سید علیرضا گلپایگانی
دبیر بخش هنرهای جدید و مفهومی: مصطفی گودرزی
دبیر بخش طراحی و چاپ دستی: غلامعلی طاهری
دبیر بخش طرح¬های حجمی: طاهر شیخ¬الحکمایی
دبیر بخش عکاسی: سید عباس میرهاشمی
دبیر بخش تصویرسازی: خشایار قاضی زاده
دبیر بخش ¬خط نقاشی: حسین غلامی
دبیر بخش پژوهش: علی اصغر شیرازی
دبیر بخش نقاشی: ادهم ضرغام
دبیر بخش پوستر: محمد خزایی
دبیر بخش نگارگری: مینا صدری
همچنین «جان لنت» از کشور آمریکا آثار بخش کاریکاتور جشنواره را ارزیابی و داوری خواهد کرد و «سلیمان منصور» از فلسطین نیز داوری یکی از بخش های سومین جشنواره هنر مقاومت را انجام خواهد داد.
این جشنواره از سوی بنیاد فرهنگی روایت و انجمن هنرهای تجسمی‌ انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود.


فارس