دکتر سیدمحمد حسینى بهشتى واعظ


2179 بازدید

دکتر سیدمحمد حسینى بهشتى واعظ
موضوع: دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی واعظ

1ـ شخصی با نامبرده بالا تماس حاصل و اظهار داشت خانمها از طرف کمیته امداد آمده بودند و گله داشتند و می‏گفتند ما فقط حرف می‏زنیم بهشتی گفت این طور هم نیست 19 جا در نظر گرفته شده آدرس و شماره تلفن و حتی دکترش هم تعیین شده است. سپس شخصی بنام محلاتی با بهشتی تماس گرفت و گفت در منطقه ما بیمارستان سوم شعبان که رئیس آن آقای دکتر دیالمه1 (بهشتی گفت او که از خودمان است) است و آقای دکتر واعظی هم از هر نظر در اینجا مراقب هستند در نظر گرفته شده آنگاه دکتر واعظی بیان داشت ما برای زمان واحد تا یکصد نفر را می‏توانیم در این بیمارستان بپذیریم بازایهای سرشناس و غیره هم کمک لازم را باین بیمارستان میکنند بهشتی گفت برای مناطق دیگر نیز آمادگیهای مشابه باید در نظر بگیریم و گروهها باید به موقع کار خود را بکنند.

2ـ از نقاط مختلف تهران و همچنین شهرستانها با بهشتی تماس حاصل و گزارش وقایع و اتفاقات را به اطلاع او می‏رسانند نامبرده در پاسخ یکی از آنها گفت باید تاکتیک را عوض کرد و با دادن ضایعات کم همچنان به مبارزه ادامه داد.

نظریه یکشنبه 1ـ دکتر سید محمد حسینی بهشتی و عده‏ای دیگر از روحانیون طرفدار خمینی که تا کنون چند نفر آنها با اسامی شیخ علی اکبر هاشمی رفسنجانی ـ دکتر محمد جواد باهنر ـ سید هاشم رسولی محلاتی (یقینا همان شیخ فضل اله مهدیزاده محلاتی) سید هادی خسرو شاهی پیشنماز در خیابان شاهپور تهران و شیخ علی اصغر مروارید و دکتر مفتح شناخته شده‏اند در هفته چند بار جلساتی دارند و با هماهنگ کردن نظریات خود تصمیمات مقتضی راجع به تعطیل بازار (ضمن تماس با بازاریان مخالف) هماهنگ نمودن فعالیت قشریون مذهبی ـ جمع آوری پول جهت کمک به طرفداران خمینی و ارسال پول برای خمینی ـ اعزام روحانیون افراطی به شهرستانها برای تحریک مردم به نفع خمینی ـ کسب اخبار داخل کشور و اعلام سریع آن به خمینی بود چند نفر رابط که یکی از آنها که تاکنون شناخته شده شیخ مهدی کروبی میباشد. پخش شایعات مختلف له خمینی و تحریف شایعاتی که علیه او بین مردم رواج می‏یابد ـ تشویق روحانیون افراطی ـ مذمت روحانیونی که سکوت اختیار نموده‏اند و جلب نظر آنان به مبارزه با دولت ـ تهیه و توزیع اعلامیه به نفع خمینی دست دارند.

2ـ با مشورت و صلاحدید آنها روزهای آخر هفته گذشته بازار تهران کماکان تعطیل بوده است.

3ـ دکتر واعظی فوق‏الذکر که اهل اصفهان میباشد کسی است که در گذشته شیخ‏حسینعلى منتظرى هنگامیکه از قم به تهران مسافرت می‏کرد در منزل او اقامت مینمود شماره تلفن منزلش 363182 و تلفن بیمارستان سوم شعبان 357771 و 357772 میباشد. آمال

نظریه چهارشنبه: نظریه یکشنبه مورد تأیید است.

آرزو

________________________________________



1ـ دکتر سید عبدالحمید دیالمه در واقعه هفتم تیرماه 1360 در اثر انفجار تالار سخنرانی حزب جمهوری اسلامی واقع در سرچشمه به دست سازمان مجاهدین خلق به شهادت رسید. وی در سال 1333 در تهران به دنیا آمد. در دبیرستان هدف تحصیلات متوسطه را به پایان برد. تحصیلات عالی را در رشته پزشکی دانشگاه مشهد ادامه داد و دکترا گرفت. از جمله فعالیت‏های او در دانشگاه تأسیس کتابخانه اسلامی بود. فعالیتهای او در مشهد موجب شد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی از آن شهر نامزد ورود به مجلس شورای اسلامی شود. وی از شاگردان استاد شهید مرتضی مطهری بود.

* اعلامیه‏ای به تاریخ امروز (13/9/57) تحت عنوان «پیام پزشکان با ایمان به ملت مسلمان ایران» توزیع شد که در آن آمده بود مردم می‏توانند بدون نگرانی مجروحان خود را به بیمارستان‏های وابسته به دانشگاه‏های کشور منتقل کنند تا تحت مداوا قرار گیرند. نام این بیمارستان‏ها نیز به اطلاع رسیده بود. این اعلامیه در ضمیمه کتاب آمده است. (ضمیمه شماره 1/7)



منبع: روزشمار انقلاب اسلامی - کتاب 18 صفحه: 242تاریخ: 1357 / 9 / 12