خاطرات رزمندگان زنجانی گردآوری می‌شود


2181 بازدید

خاطرات رزمندگان زنجانی گردآوری می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "ولی مهدیخانی" مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان به برنامه‌های پیش روی این بنیاد اشاره کرد و اظهار داشت: این مرکز در طول سال برنامه‌های مختلفی در سطح استان زنجان برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه با همت مسئولان تاریخ شفاهی خاطرات رزمندگان، ایثارگران و آزادگان در دوران هشت سال دفاع مقدس ثبت می‌شود، تصریح کرد: همچنین خاطرات خانواده‌های معزز شهدای دفاع مقدس و کسانی که در این دوران در جبهه‌های حق علیه باطل نقش آفرینی کردند ثبت خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان ادامه داد: این خاطرات که در سینه‌های رزمندگان وجود دارد به صورت شفاهی ضبط می‌شود قبل از اینکه از دسترس خارج شوند.

این مسئول با بیان اینکه به تدریج این تاریخ شفاهی رزمندگان به اسناد مکتوب تبدیل می‌شود، افزود: بنیاد حفظ آثار امسال چهار کتاب خاطرات را در دست چاپ دارد.

مهدیخانی با اشاره به اینکه یکی از این کتاب‌ها منتشر شده است، ادامه داد: با انتشار این کتاب هم اکنون خاطرات یکی از رزمندگان جهادگر در دسترس مردم استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه سه کتاب دیگر خاطرات رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس در دست چاپ است، ابراز داشت: این کتاب‌ها تا پایان سال‌جاری چاپ می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از 50 خاطره شفاهی رزمندگان اسلام ضبط شده و در آینده نزدیک منتشر می‌شود.

این مسئول با تاکید به اینکه این تعداد خاطرات ضبط شده از تعداد بی‌شمار رزمندگان و فرماندهان در جنگ تحمیلی بسیار کم است، اضافه کرد: امید است مسئولان در سال آینده با توان بیشتری به ضبط و ثبت این خاطرات بپردازند.

مهدیخانی اذعان داشت: ثبت خاطرات رزمندگان، ایثارگران و آزادگان دوران هشت سال دفاع مقدس باعث نشان دادن جانفشانی و از جان گذشتگی آنها به مردم کشورمان می‌شود.


خبرگزاری دفاع مقدس