پدرم عشق و علاقه عجیبی به روحانیت داشت


2654 بازدید

پدرم عشق و علاقه عجیبی به روحانیت داشت

دکتر محمد رجبی- نظم ویژه‌ای در زندگی مرحوم علامه دوانی نمایان بود و اعتقاد عجیبی به لباس روحانیت داشت.

رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با حضور در کارگاههای علمی کنگره علامه دوانی در دانشگاه آزاد کازرون ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این همایش به برخی ویژگی‌های علمی علامه دوانی اشاره کرد و بیان داشت: زندگی علامه دوانی و عشق و علاقه او به اهل بیت و روحانیت، همیشه برای ما که فرزندان آن مرحوم هستیم مورد غبطه بود.

محمد رجبی افزود: علامه دوانی 14 ساله بود که به استخدام شرکت نفت آبادان درآمد، اما عشق و علاقه وافر وی به اهل بیت و روحانیت باعث می‌شود با مقدار پس‌اندازی که جمع کرده بوده برای فراگیری علم، معرفت و عرفان راهی نجف اشرف شود.

وی افزود: با عشق و علاقه‌ای که وی به لباس پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) داشته، توانسته بود ظرف مدت پنج سال مقدمات و سطح را تمام کند و به دلیل سختی معیشت و سلوکی که داشت دچار بیماری شد و لذا ادامه تحصیل در سطح خارج برای این بزرگوار دشوار می‌شود.

فرزند مرحوم علامه دوانی بیان کرد: پدرم در سن 18 سالگی ازدواج می‌کند و در سن 23 سالگی نخستین کتاب خود را به‌ نام جلال‌الدین دوانی به رشته تحریر در می‌آورد که مورد تشویق علامه طباطبایی قرار می‌گیرد.

رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی گفت: نظم ویژه‌ای در زندگی مرحوم علامه دوانی نمایان بود و اعتقاد عجیبی به لباس روحانیت داشت و سعی می‌کرد در حوزه‌های مختلف وارد شود و هیچ‌گاه حرف‌های تکراری نمی‌زد.

رجبی در ادامه ابراز داشت: هم‌اکنون 110 جلد آثار ارزشمند علاوه بر مجموعه مقالات علامه دوانی به چاپ رسیده و تعدادی نیز باقی مانده که اگر به چاپ برسد به 140 اثر خواهد رسید.


ical.ir