«رضانام تا رضاخان» جایزه کتاب سال را کسب کرد


«رضانام تا رضاخان» جایزه کتاب سال را کسب کرد

صبح امروز مراسم اختتامیه سی ‌و نهمین جایزه کتاب سال با حضور و سخنرانی رئیس‌جمهور برگزار شد.

در این مراسم که محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، یاسر احمدوند (معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) و حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا (دبیر علمی سی‌ونهمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران) نیزحضور داشتند، برگزیدگان و شایستگان ‌تقدیر، در گروه‌های «کلیات»، «دین»، «زبان»، «علوم خالص»، «علوم کاربردی»، «هنر»، «ادبیات»، «تاریخ و جغرافیا»، «فلسفه»، «روانشناسی»، «اقتصاد» «علوم سیاسی و حقوق» معرفی و جوایز خود را از دست رئیس جمهور دریافت کردند.

جایزه‌ی بخش مستندنگاری  کتاب سال به کتاب «رضانام تا رضاخان» به قلم آقای هدایت‌الله بهبودی که از سوی موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی به چاپ رسیده اهدا شد.

این اثر پیش‌تر نیز موفق به دریافت جایزه ادبی جلال آل‌احمد و همچنین جایزه ادبی شهید اندرزگو شده بود. گفتنی است که کتاب‌های «الف‌لام خمینی» و «شرح اسم» به قلم هدایت‌الله بهبودی که از سوی موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی منتشر شده‌اند نیز، در سال‌های گذشته سابقه دریافت این جوایز ادبی را دارند.

«رضانام تا رضاخان: زندگی‌نامه رضا شاه پهلوی از 1256تا 1299» عنوان کتابی به قلم هدایت‌الله بهبودی است که به حیات سیاسی و اجتماعی رضا پهلوی از بدو تولد تا کودتای سوم حوت می‌پردازد.

در این کتاب، علاوه بر زندگی رضاخان، تحولات زمانه او هم مورد بحث و نظر قرار می‌گیرد. آثار انقلاب اکتبر روسیه بر ایران، پایان جنگ جهانی اول، قرارداد 1919، ارتقای بریگاد قزاق به دیویزیون، سرازیری مستشاران نظامی و مالی بریتانیا به ایران، استحاله قزاقخانه روسی به انگلیسی و سیاست انگلستان در ایران، از جمله موضوعاتی است که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است.