تظاهرات پراکنده در تهران در روز 11/11/57


2566 بازدید

تظاهرات پراکنده در تهران در روز 11/11/57
1ـ از صبح روز 11/11/57، گروههائى از مردم پایتخت در برخى از خیابانهاى تهران به تظاهرات پراکنده مبادرت کرده‏اند.

قریب به 15 هزار نفر در مقابل ساختمان شرکت ملى نفت ایران، اجتماع و شعارهائى بطرفدارى از آیت‏الله خمینى و علیه دولت و حکومت ایران میداده‏اند1 و یک گروه سه هزار نفرى نیز بسمت پادگان جمشیدیه در حرکت بوده‏اند و قصد داشته‏اند بعنوان اعتراض به بازداشت همافران به تظاهرات بپردازند. در پیشاپیش این جمعیت تعدادى از روحانیون نیز حرکت میکرده‏اند.

2ـ از صبح روز 11/11/57 که تعدادى از واحدهاى ارتش شاهنشاهى در پاره‏اى از خیابانهاى پایتخت بعنوان نمایش نیروها حرکت میکرده‏اند، گروههائى از اخلالگران بطرف آنها سنگ پرتاب کرده و در برخى از نقاط نیز با ایجاد موانع در سطح خیابانها مانع حرکت خودروهاى نظامى شده‏اند.



ارزیابى خبر : خبر صحت دارد.



1ـ آن چه درباره این خبر در رسانه‏ها منتشر شد چنین بود : «ساعت 9 صبح مجلس ختمى به مناسبت شهادت یکى از کارکنان شرکت ملى نفت ایران در محل این شرکت بر پا شد. این مجلس ختم همراه با سخنرانى چند تن به تظاهرات سیاسى تبدیل شد و در ادامه آن مجسمه‏هایى که در این شرکت وجود داشت به بیرون پرتاب شد. در ساعت 30/13 با دخالت افراد گارد جاویدان تظاهر کنندگان متفرق و دو تن از کارکنان شرکت نفت نیز دستگیر شدند.» (بولتن خبرگزارى پارس، ش 305، ص 4)