اجرای طرح تاریخ تمدن و فرهنگ ایران از سوی انتشارات سوره مهر


1717 بازدید

اجرای طرح تاریخ تمدن و فرهنگ ایران از سوی انتشارات سوره مهر

انتشارات سوره مهر یک مجموعه بزرگی تحت عنوان تاریخ تمدن و فرهنگ ایران را در زمینه‌های مختلف از آغاز تا امروز در نظر گرفته و اجرایی کرده است.
"بابک نیک طلب" دبیر اجرایی طرح تاریخ تمدن و فرهنگ در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران در خصوص این طرح گفت: انتشارات سوره مهر یک مجموعه بزرگی تحت عنوان تاریخ تمدن و فرهنگ ایران را در زمینه‌های مختلف از آغاز تا امروز در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: این مجموعه شامل بخش‌های علمی، ادبی، هنری، شعر ، نشر و اصول کهن است که در حال حاضر با بخش شهر کار خود را آغاز کرده است.

"نیک‌طلب" با ارائه توضیحاتی بیشتر عنوان کرد: این مجموعه در نظر دارد تا یک بسته‌‌ای از زندگینامه و آثار شاعران، نویسندگان و پدید آورندگان فرهنگ تهیه‌ کند و در اختیار مخاطبان جوان خود قرار دهد.

وی افزود: در این مجموعه به زندگی شرح احوال و سبک‌شناسی بزرگان ادب فارسی همچون خاقانی، فردوسی، سعدی، حافظ، سهراب سپهری، علی معلم و دیگر شاعران کلاسیک و معاصر پرداخته شده است.

میدر اجرایی این طرح بیان کرد: "حمیدرضا شاه‌آبادی" به عنوان مدیر این مجموعه انتخاب شده و تمامی فعالیت‌‌ها با مدیریت وی صورت خواهد گرفت.

گفتنی است که در این مجموعه هر کتاب شامل مقدمه، زندگینامه، شرح احوال شاعر، سبک شناسی و گزیده ای از اشعار وی است و در نظر دارد که در خصوص علوم و نجوم و طب نیز کتابهایی را ارائه دهد