کتاب عروج عارفانه وارد بازار نشر شد


2290 بازدید

کتاب عروج عارفانه وارد بازار نشر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ـ مؤلف این کتاب را از «مقدمه، شهدای روحانی شهرستان کرمان، شهدای روحانی اختیارآباد، شهدای روحانی شهرستان راور، شهدای روحانی شهرستان رفسنجان، شهدای روحانی شهرستان زرند، شهدای روحانی شهرستان جیرفت و شهدای روحانی شهرستان بم» گردآوری کرده است.

 م‍ؤلف در مقدمه آورده است: «و لا تقولوا لمن یقتل فی سبیل الله اموات بل احیاء و لکن لا تشعرون. خداوند حکیم به انسانها می‌آموزد که به شهیدان و کشته‌شدگان در راه حق مرده نگویند و بدانند که با مردگان عادی تفاوت ویژه‌ای دارند، هر چند که مردمان عادی از فهم و درک آن عاجز باشند. جالب آنکه در گام بعدی می‌فرماید: نه تنها نگویید شهیدان مرده‌اند، بلکه تصور نکنید که آنان مانند سایر مردگانند، بلکه آنان از امتیازات ویژه‌ای برخوردارند و نزد خدا رزق و روزی مخصوصی دارند. و این شیوه قرآن کریم است که انسانها را گام‌به‌گام و مرحله به مرحله آموزش و تعلیم می‌دهد که چگونه عقاید و افکار خویش را تصحیح کنند.»

 نویسنده در بخشی از این کتاب به تولد و شهادت شهید علی ایرانمنش پرداخته و نوشته است: «شهید علی ایرانمنش فرزند احمد در تاریخ 13 آذرماه سال 1311 در شهر کرمان متولد شد. این روز، شاهد تولد پرستوی مهاجری بود که در هر نگاهش بذر محبت افشاند و در هر قدم از راهش موج‌ها را به پیش راند. شهید علی ایرانمنش در خانواده‌ای تهی‌دست و در دامان پدری زحمتکش و مادری متدین الفبای زندگی را آموخت. از وقتی که خود را شناخت با محمدجواد باهنر همراه و همگام بود. آنها در 7 سالگی قرآن و فارسی را از والده حاج ‌آقا حقیقی که خانمی متعبد و مکتب‌دار بود، آموختند. در سال 1323 به ارشاد و راهنمایی استاد حقیقی، در مدرسه علمیه معصومیه مشغول به تحصیل شدند.

 در رابطه با سیره اخلاقی شهید محمد محمدآبادی می‌خوانیم: «ایشان از کم سن و سال‌ترین بچه‌هایی بود که در جنگ شرکت کردند. شهید چهره بشاشی داشت و از شادابی کامل برخوردار بود و دوست داشت با طلابی مأنوس باشد که شاداب و در اخلاق و رفتار و منش طلبگی متعادل باشند و ایشان از جوان‌هایی بود که به سرعت جای خودشان را باز می‌کردند. شوخ‌طبعی، نظافت را واقعا در حد مطلوبی رعایت می‌کرد، مؤمن به تمام معنا بود، چرا که غم را در دل و شادی را در چهره داشت. ایشان متواضع بود. تمام اساتید از ایشان راضی بودند.»

 در این کتاب وصیت شهدای روحانی استان کرمان نیز آورده شده و در وصیت‌نامه شهید محمد پورسالاری آمده است: «من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدواالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا؛ ایزدا، تو خود شاهدی آن چه محرک این بنده‌ات در این راه بود، احساس وظیفه و مسؤول دانستن خویش در قبال انقلاب و اسلام و شوق به سیر در راه کمال و قرب تو بوده است. الها؛ از تو می‌خواهم این قصد را در من پایدار داری و از ریا و وسواس شیطانی رهایم کنی و با بهترین حالت از دار فانی نجاتم بخشی. پدرجان، سرور گرامی و مهربانم، از شما می‌خواهم که صبرپیشه کنید که همه در این جهان برای رفتن هستند. و دیار دیگر جای ماندن است و در این میان آن‌ها که در زمین راه صلاح پیش گیرند و قرب دوست را مقصود قرار دهند، رستگارند و مطمئن باش که جهاد در راه کفار کوتاهترین راه رسیدن به سعادت ابدی و ادامه تحقق پوشیدن به هدف خلقت انسان و جهان است.    

 شایان ذکر است، کتاب عروج عارفانه (مروری بر زندگی 120 شهید روحانی استان کرمان) به قلم سیدمحمدرضا غیاثی کرمانی کاری از سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه ثارالله استان کرمان و با حمایت کمیته نظارت و حمایت وزارت ارشاد اسلامی، در 520 صفحه و با شمارگان 3000 نسخه و به قیمت 15000 تومان با تلاش انتشارات الطیار در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است


رسا