خاطره جالب شهید صیاد شیرازی از شهید میثمی


2335 بازدید

خاطره جالب شهید صیاد شیرازی از شهید میثمی

از خاطرات شهید علی صیاد شیرازی درباره شهید حجت الاسلام عبد الله میثمی آمده است:

اگر تانکها عبور می کردند دشمن از دو طرف ما را مورد حمله گازانبری قرار می داد و چون عقب ما آب بود و تنها راه ارتباطی مان قایق ها، در آن صورت تلفات زیادی را می دادیم. در این شرایط سخت حاج آقا میثمی را دیدم که با همان تبسم همیشگی و دلپذیر، در کنار من است. سلام و احوال پرسی کردیم. دیدن او باعث شد تا در خودم احساس قوت کنم و به فرماندهان حاضر در جلسه بگویم:«بوید و برای امشب آماده باشید.با هر وسیله که در اختیار دارید به دشمن حمله می کنیم. درست است که دشمن وضعیت خوبی دارد، ولی ان شاءالله امشب تار و وارشان می کنیم.» بعد از اتمام صحبت های من او بلافاصله گفت: «من دارم پیروزی را می بینم.» هم آماده رفتن شدیم.
شهید میثمی، با اصرار، من و برادر رحیم صفوی را به داخل یک قایق هدایت کرد و گفت:«بروید عقب و از آنجا عملیات را هدایت کنید. اینجا جای شما نیست.» تا به خودم بیایم قایق از ساحل دور شده بود. طاقت نیاوردم .خودم را با تجهیزات و لباس انداختم داخل آب و شروع کردم به شنا به طرف ساحل.
خیس شدن لباسها باعث شد حرکتم کند شود و بچه ها آمدند و مرا به ساحل کشیدند. اولین کسی ک جلو آمد او بود. با همان تبسم گفت:«خدا خیرت بدهد که این صحنه را به وجود آوردی؛ و روحیه ها بالا رفت.» می خواستم به او بگویم حضور شما باعث این صحنه بود اما نمی دانم چرا نگفتم!
گفتنی است، کتاب شاهدان بصیرت تألیف ابراهیم رستمی به بیان خاطرات شهدای روحانی پرداخته است. 


رسا