توقف فروش کتابهای شنیداری توسط بزرگترین کتابفروشی امریکا
سیاری از مردم از نحوه فروش کتب شنیداری توسط بارنزاندنوبل شگفت زده بودند. کار صوتی کردن کتابهای بارنزاندنوبل توسط کمپانی Overdrive صورت میگرفت و این کمپانی خریداران را مجبورکرده بود تا برای گوش دادن به فایلهای صوتی، از کنسول و اپلیکیشن اختصاصی آنها(Overdrive Media Console App) استفاده کنند و کاربری که چنین ابزاری در اختیار نداشت مجبور میشد تا آن را جداگانه بخرد و این موضوع باعث نارضایتی اغلب مشتریان بارنزاندنوبل شده بود که باید هزینه ای اضافی برای این کار می پرداختند.
ماری الن کیتینگ ازمسوولان اجرایی بارنزاندنوبل گفت قراراست تا به طور کامل و مستقل خودشان راسا وارد کسب و کار کتب شنیداری شوند و شرکا را کنار بگذارند و به همین خاطر استراتژی کنونی همکاری با Override را کنار می گذارند.
استراتژی فروش نسخه شنیداری کتابها در بارنزاندنوبل متفاوت از آنچه آمازون از طریق کمپانی متعلق به خود بنام Audible می فروشد، بود.
چرخه تجاری صنعت فروش کتب شنیداری (Audiobooks) معادل 1.6 میلیارد دلار در سال است و تولید کتب شنیداری از 4602 عنوان در سال 2009 به 13255 عنوان در سال 2012 رسید که این روند صعودی همچنان ادامه دارد.
شماره یک بازار کتب شنیداری کمپانی Audible با مالکیت آمازون است که سهم خود از این بازار را در سال 2012 تا 33 درصد افزایش داده است و با تبدیل 26 هزار کتاب به فایلهای شنیداری، اکنون هر ماه بیش از 1000 کتاب را تبدیل میکند که آن را با تکنولوژیهای جدید سازگاری داده و اگر فایل الکترونیکی کتاب را بخرید میتوانید هم زمان فایل صوتی را به صورتی روایی گوش کنید و ادامه داستان را دفعه بعدی از همان جایی که متوقف شده دنبال کنید در حالی که کتب شنیداری بارنزاندنوبل این گونه نبود و با توسعه کیندل آمازون، کتب شنیداری برای کاربرانی که در حال حرکت هستند، بهتر و کارآتر شده و کاربران رضایت بیشتری از آمازون در مقایسه با بارنزاندنوبل پیدا کردهاند.
ایبنا
نظرات