خوابی که با شهادت تعبیر شد


3092 بازدید

خوابی که با شهادت تعبیر شد

 او در حجله ی خود به جای آذین بندی از آیات شریفه قرآن وتکه هایی از دعای کمیل چون «یا غیاث المستغیثین ، الهی من لی غیرک ، و... » را قاب گرفته و دور تا دور اتاق آویز کرده بود.
تیر ماه سال 1340 فرزندی از خانواده عرب سعدی متولد شد . پسری از محله سعدی و در جوار آرامگاه سعدی که نامش  را سید قاسم  نهادند تا  با اخلاق و رشادت ها ی خود سرنوشت ساز شود .
سید قاسم برای ازدواج خود برنامه های زیادی داشت .او  در حجله ی خود  به جای آذین بندی از آیات شریفه قرآن وتکه هایی از دعای کمیل چون «یا غیاث المستغیثین ، الهی من لی غیرک ، و... »را قاب گرفته و دور تا دور اتاق آویز کرده بود.
 سید قاسم با عضویت در بسیج محله به فعالیت های مذهبی پرداخت ، تا اینکه با رسیدن سن مشمولیت خود را برای خدمت سربازی آماده کرد و از طریق لشکر 19 فجر تیپ المهدی (عج) پا به عرصه ی بزرگ جبهه و جنگ گذاشت . او در سمت تیربارچی به مقابله با دشمنان پرداخت وسرانجا م سید قاسم در عملیات  کربلای 4 مورد اصابت تیر کینه وعداوت عراقی ها قرار گرفت ودر 11 دی 65 به شهادت رسید .پیکرش به  مدت 16 روز در منطقه می ماند .
بعد از 16 روز در روند عملیات کربلای 5 به اجرا  در می آید . پیکرش هم از آب بیرون آورده و برای تشییع به خانواده اش  داده شد.گوئی خواب مادر به واقعیت رسیده بود وحکایت گلهای روان داخل جوی روان خبر از شهادت سید قاسم می داد . مادر گلها را که میانه رود گلی شده بودند می شوید وبالای سرش می گذارد وبه خانه می برد .پیکر شهید سید قاسم عرب سعدی در حالی که میان  گل ولای رود پنهان شده بود ،یافت می شود.
برگ هایی  از وصیت نامه شهید سید قاسم عرب سعدی
 ما می رویم تا انجام وظیفه کنیم و اگر هم به شهادت رسیدیم بیاری خداوند بروید کربلا جای من هم زیارت عاشورا بخوانید که خیلی دلم می خواست زیارت عاشورا را جلو قبر آقا بنشینم و بخوانم : حسین (ع) جان ، حسین جان(ع) ، حسین جان (ع) . امام را دعا کنید ، مهدی (عج) را صدا کنید ، اسلام را یاری کنید . ...


خبرگزاری بسیج