استقبال از رازهای ناگفته خاطرات اردشیر زاهدی و از پاریس تا پاریز


1705 بازدید

 استقبال از رازهای ناگفته خاطرات اردشیر زاهدی و از پاریس تا پاریز

محمد علمی درباره کتاب‌های پرفروش این انتشارات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: کتاب از «پاریز تا پاریس» باستانی از پرفروش‌ترین کتاب‌های انتشارات علمی در نمایشگاه امسال است. 

کتاب «از پاریس تا پاریز» اطلاعاتی تاریخی و سیاسی از کشورهای عراق، پاکستان، ترکیه، رومانی، انگلیس، فرانسه و برخی کشورهای اروپایی به روایت دکتر باستانی است که به تعبیر خود نگارنده گاهی حاشیه بر متن غلبه یافته و همین حاشیه‌های بدیع مملو از اطلاعات تاریخی، سیاسی، مذهبی و به ویژه ادبی با لحنی گیرا و بیانی شیوا زیبایی این حاشیه‌نگاری را که گاهی در لابه لای آن سفرنامه گونه ای نیز به چشم می‌خورد، صد چندان کرده است. 

وی با اشاره به کتاب‌های چاپ نخست تاریخی افزود: کتاب «منابع تاریخ اسلام» دکتر رسول جعفریان تنها کتاب چاپ نخست انتشارات علمی در حوزه کتاب‌های تاریخی است. 

علمی درباره جزییات کتاب «تاریخ اسلام» بیان کرد: این کتاب در حوزه تاریخ‌نگاری به معنای منبع‌شناسی و مباحث دیگر آن درباره تاریخ به عنوان یک علم و نیز روش‌های پژوهش در تاریخ دوره اسلامی در گذشته و حال تالیف شده است. 

وی به کتاب‌های طلوعی نیز اشاره کرد و گفت: «دانشنامه تاریخ»، «بازیگران عصر پهلوی»، «مصدق در پیشگاه تاریخ»، «رازهای ناگفته خاطرات اردشیر زاهدی»، «پهلوی‌ها» و «چهره واقعی علم» کتاب‌هایی است که از طلوعی ارایه می‌شود.

علمی درباره فروش کتاب‌های تاریخی اظهار کرد: کتاب‌های تاریخی دیگر مانند گذشته پرفروش نیست و اکنون نمی شود به کتابی عنوان پرفروش داد. 

انتشارات علمی با 800 عنوان کتاب در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی تهران شرکت کرده که از این میان 200 عنوان شامل کتاب‌های تاریخی می‌شود. 


ایبنا