خاطرات یک پزشک حاذق از دفاع مقدس کتاب شد


1645 بازدید

خاطرات یک پزشک حاذق از دفاع مقدس کتاب شد

کتاب «خاطرات دکتر زرین تاج کیهانی دوست» با تدوین فریبا انیسی توسط مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری منتشر شد.
 
به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات فارس، «خاطرات دکتر زرین تاج کیهانی دوست» عنوان یکی از جدیدترین کتاب‌هایی است که مرکز امور زنان ریاست جمهوری منتشر کرده است.
کیهانی دوست که فوق تخصص بیماری های اعصاب و روان کودکان را دارد و هم اینک در بیمارستان ولی عصر(عج) مشغول به کار است از زنان پزشکی بوده  که در دوران 8 سال دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور داشته و به درمان مجروحان و بیماران می‌پرداخته است. جامعه پزشکی امروز ما این دکتر فرهیخته را با مقالات علمی و فعالیت‌های پزشکیش می‌شناسد اما کتابی که اخیرا درباره او و با تدوین فریبا انیسی منتشر شده است، بخش دیگری از فعالیت‌های یکی از بانوان فرهیخته و دلاور کشورمان را نشان می‌دهد که تا کنون گفته نشده بود و به تبع عموم مردم هم آن را نشنیده بودند.
خاطرات این کتاب دسته بندی شده است و از زمان کودک شروع می‌شود و تا رحلت امام ادامه پیدا می‌کند. بخش انتهایی کتاب هم خاطرات سفر به انگلیس برای ادامه تحصیل و بازگشت به ایران است. بخش مهمی از این کتاب را هم بخش از نگاه دوستان تشکیل می‌دهد که خاطرات مریم کاظم زاده، سردار حسین همدانی، فریده فیض بخش، خواهر امدادگر تارینگو و اقدس بی همتایی است که بیان خاطرات خود از این پزشک می‌پردازند.