اعلامیه آیت الله گلپایگانی به زبان عربی در مورد جنایتهای اسرائیل


2220 بازدید

اعلامیه آیت الله گلپایگانی به زبان عربی در مورد جنایتهای اسرائیل


«ولا تهنوا ولاتحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم مؤمنین صدق اللّه‏ العلى العظیم»

الى الامة الاسلامیة الناضلة، الى ابناء محمدالمصطفى صلى‏اللّه‏ علیه و آله و صحبه الطاهرین، الى زعماء البلاد الاسلامیة و حکامهم الغیارى فى کلّ مکان، السلام علیکم و رحمة اللّه‏ و برکاته.

انّ الابناء الموحشة من اعتداء الکفار على‏الاراضى الاسلامیة و تجاوز الصهانیة العملاء التجاوز اللئیم و الاعتداء الاثیم ما یبعث الاسى فى قلوب المسلمین و قدارمت هذه الجنایات و ضمائرالشعوب اجمعین کما انّها قد کشفت عن النوایا الاجرامیّة لاعداء الاسلام و صنیعتهم اسرائیل. والان، والجرح لمّا یندمل من فاجعه‏الاجئین الذین شردوا عن اوطانهم منذ أمد بایعاز من اعداء الاسلام، ولم تستطع مجامعهم العالمیة المزعومة ان تسترجع الحق لاهله، حتى اعتدت اسرائیل مرّة اخرى ـ بما أمجدوه من عدم تکافوء القوى ـ واحتلّت الاراضى المقدّسة، و نسفت البلدان العامرة و طردت المواطنین، وارتکبت اشنع الاعمال للانسانیّة. ایّهاالمسلمون : اِنّ الذى نعتقده انّ اعداءالاسلام انّما یعملون وفقا لمصالحهم لیس غیر. فاللازم علیکم التوکل على‏اللّه‏ تعالى و عدم الاعتماد على الغیر و ان تسوّوا صفوفکم و ان تتحدوا قبال الاعداء و ان تقطعوا ایدیهم بترک المعاملة و المحابة و الموادة معهم متصفین بقوله عز من قائل «اشداء على الکفّار رحماء بینهم» و مستنصرون على الصهیونیة باذن اللّه‏ تعالى و ممّا لا شکّ فیه ان اعداء الاسلام لیبثون القوانین الکافرة بین‏المسلمین لتغییر شعائراللّه‏ و احکامه، النائج عنه غصب اراضیهم على ید اعداء الانسانیّة (الصهانیة) فیلزم الامتناع عن آیة مساعدة لعمّال الاستعمار فى جمیع الاقطار، فانّ الکفار و اذنابهم لیسعون بالتدخل فى شؤونکم و تغییرها طبق ما یشتهون. الم یکن مما عاشه بعض الدّول الاسلامیة خیر شاهد على ذلک؟ فجدّوا، واحفظوا کراماتکم!! جدوا و اقلعوا جذرو الشرو عناصر من بلادکم، فالیوم یوم نجاه‏الاسلام، والقرآن مهد دین کل الجوانب! اَوَلیس مئات الملایین من المسلمین بقادرین على ان یقوموا بالدور الذى قام به اسلافهم فى صدورالاسلام و هم نفر قلیل؟ بلى! انّهم لقادرون، لکن بالایمان الکامل و الوحدة الواقعیة و العمل بالاحکام القرآنیة و التأسى بالنبى محمد (صلى‏اللّه‏ علیه و آله و صحبه المکرمین) فالیوم یوم لایجوز فیه الاختلاف بل یجب فیه التعاضد و الائتلاف. و انى لاشکر کثیرا الموقف المشرّف الذى قام به قادة الدّول الاسلامیة من الاتحاد ضدالاستعمار و لتقلیل معنویات الکفار، و بذلک ضمان النصر و هوالرکیزة للتصاعد، فالتقدّم الخاطف لایتحقق الا بتعزیز القوى الاسلامیة و مضاعفة جبهاتها، المدعاة الوحیدة، لقطع اشواط النصر البعیدة و انّهاء للمهزلة التى صیرهاالعدو فى قلب المسلمین. فالواجب على الامم الاسلامیة ان ینظروا الى المصلحة الشّاملة «واعتصموا بحبل‏اللّه‏ جمیعا ولاتفرقوا» فالوحدة الاسلامیة شاملة فلاتتناسوها «ان تنصروااللّه‏ ینصرکم و یثبت اقدامکم».

ونحن فى ایران، مراجع و علماء و طلابا و شعبا لنرفع اَکفَّنا بالدّعاء لارواح الشهداء الذین تهاووا فى معرکة الشرف و سوح الجهاد عن الکرامة و الدفاع عن الحیاض و انّنا لنبدى التنفر مما عمله العدو اللّه‏ و بشّد ازار الیهود! و اننا لعلى احبة المساعدة الممکنة مالیا و معنویا لان ذلک من الوظائف الاسلامیة المجتمعة قال رسول اللّه‏ (صلى اللّه‏ علیه و آله و صحبه المکرمین) «من اصبح و لم یهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم». کما انّنا لنتقدم بالتسلیة للمنکوبین و للیتامى الذین فقدوا آباءهم و للارامل اللاتى رزین برجالهن!

ولیست الواقعة التى واجهها المسلمون بانتکاسیة تَشِلُّ من حرکتهم! فالعزم و الاقدام و الاصرار على استرجاع الحقوق، والغیرة، والحفیظة على الوجود الاسلامى المحتّم لکمین فى الضمائر! و مستنطق ـ بالعاجل القریب ـ الطّاقة الاسلامیة المنفجرة، زاحفة، کاسحة، صاعقة فاتحة، منتصرة ناحجة ان شاءاللّه‏ «واللّه‏ على نصرهم لقدیر».

اللهم انصرالمسلمین واکتب لهم الفتح المبین و ثبت اقدام المجاهدین و اخذل قوى الصهیونیة والمشرکین و ارفع عَلَم التوحید والاسلام على الاراضى التى بارت حولها یا رب العالمین. اللهم طهّر مسرى نبیّک محمد(ص) و عهد انبیائک من الیسر ذمة الباغیة عدوه‏اللّه‏ و قاتله الانبیاء والصّالحین بحق محمد و آله الطاهرین و صحبه‏الاکرمین.1

محمدرضا الموسوى الگلپایگانى.

به تاریخ 10/ع1/1387 هجریة

ایران ــ قم

----------------------------



1ـ بسم‏اللّه‏ الرحمن الرحیم

ـ ولا تهنوا ولا تحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم. مؤمنین سستى و اندوه به خود راه ندهید، پیروزى و برترى از آن شما است اگر با ایمان باشید.

این نامه‏اى است به سوى امت شریف اسلام و به فرزندان محمد مصطفى درود خداوند بر پیامبر و یاران پاک آن حضرت خدمت زمامداران کشورهاى اسلامى و حاکمان غیور آنها در بلاد اسلامى. خبرهاى وحشتناک تجاوز کفار بر اراضى مسلمین و حملات ناجوانمردانه صهیونیسم مزدور دلهاى مسلمانان را جریحه‏دار نمود و این جنایات دلهاى تمام ملتها را بدرد آورده است.

این تجاوز ظالمانه پرده از نیات شوم دشمنان اسلام و دست پرورده آنان «صهیونیسم» برداشت. هنوز جراحات آوارگان التیام نیافت که اسرائیل بار دیگر به خاطر عدم مقابله با آن، حملات خود را آغاز نموده و اراضى مقدس را به اشغال خود درآورد، خانه‏ها را ویران و ساکنان آن را از اماکن خود آواره ساخت و بدترین اعمال ضدانسانى را مرتکب شد. این در حالى بود که سازمان ملل متحد ــ که ناظر اوضاع بود ــ نتوانست حق را به صاحبان آن بدهد.

اى مسلمانها آنچه ما معتقدیم این است که دشمنان اسلام صرفا براى مصالح خود کار مى‏کنند و هدفى جز این ندارند پس آنچه لازم است بر شما، توکل بر خداوند متعال و اعتماد نکردن به غیر خداوند است. شما باید صفوف خود را آماده سازید و در یک جبهه در برابر دشمن قیام نمائید و دست دشمن را کوتاه سازید و با دشمنان اسلام معامله و دوستى نکنید و مصداق آیه شریفه قرآن باشید که مى‏فرماید مسلمانها نسبت به کفار شدید و سختگیر هستند ولى نسبت به خود با رحمت و عاطفه مى‏باشند و زود است که با اذن خداوند بر یهود غالب شوند و شکى نیست که دشمنان اسلام با ترویج قوانین کفرآمیز در میان مسلمانان در صدد تغییر شعائر و احکام الهى هستند که به دنبال آن اراضى مسلمین به دست دشمنان انسانیت (صهیونیسم) اشغال گردد. بر شما واجب است که هیچ گونه مساعدتى به اعمال استعمار در تمام نقاط عالم نداشته باشید. زیرا کفار و ایادى آنان دخالت در شؤون شما را توسعه مى‏دهند و طبق میل خود آنها را تغییر مى‏دهند. آیا وضع بعضى از کشورهاى اسلامى بهترین گواه بر این مدعا نمى‏باشد؟!

پس بکوشید و کرامت خود را حفظ کنید و ریشه‏هاى شر و عناصر آن را از بلاد خود دور کنید.

امروز روزى است که باید اسلام را نجات دهید. قران از هر طرف تهدید مى‏شود. چه شده است که میلیونها مسلمان نمى‏تواند مانند مسلمین صدر اسلام باشند در حالى که عده آنها بسیار اندک بود بر انبوه جمعیت کفار پیروز شدند ـ. بله شما ممکن است قدرت را به دست آورید ولى با اتحاد و یگانگى و ایمان کامل و عمل نمودن به احکام قرآن و پیروى از پیامبر (صلى‏اللّه‏ علیه و آله و یارانش). امروز روز اختلاف نیست امروز واجب است متحد و متفق شوید. از موضعگیرى ارزشمند سران کشورهاى اسلامى که در صدد ایجاد وحدت در میان مسلمانان هستند و صفوف خود را در مقابل دشمنان متحد مى‏نمایند، بسیار متشکرم.

ـ البته شکى نیست ـ که با تصویب نیروهاى اسلامى و استحکام جبهه‏هاى آن و همسوئى در مواجهه با دشمنان پیروزى به دست مى‏آید. ـ لذا براى رسیدن به پیروزیهاى دور دست و از بین بردن ضعفهایى که دشمنان در قلب مسلمین ایجاد کرده‏اند واجب است مسلمانان به مصلحت خود بر طبق آیه شریفه «واعتصموا بحبل‏اللّه‏ جمیعا ولاتفرقوا» عمل نمایند. زیرا در وحدت همه نوع مصلحت قرار گرفته است. «ان تنصروااللّه‏ ینصرکم و یثبت اقدامکم».

در کشور ایران از مراجع دینى و علما و طلاب حوزه علمیه و سایر طبقات دستهاى خود را به دعا برداشته و براى ارواح شهدا دعا مى‏کنیم و آنها که در میدان شرف و در راه دفاع و عزت و کرامت خود شهید شدند و آماده همکارى مادى و معنوى بقدر امکان هستیم زیرا وظیفه جامعه اسلامى همانگونه که رسول خدا (صلى‏اللّه‏ علیه و آله و صحبه‏المکرمین) فرمودند : «هر کس که صبح کند و به امور مسلمین اهمیت ندهد مسلمان نیست» همچنین به خانواده‏هاى مصیبت دیده و فرزندان پدر از دست داده و زنان شوهر از دست داده تسلیت مى‏گوئیم.

ـ تجاوز ددمنشانه صهیونیستها ـ مسلمانان را در حرکت و قیام خود سست نمى‏کند. اراده و همت و پافشارى بر حقوق از دست رفته و غیرت و همت اسلامى در قلوب آنها نهفته است و ـ انشاءاللّه‏ ـ به زودى نیروى آزادى بخش اسلامى، برق‏آسا و فتح آفرین وارد میدان جهاد مى‏شوند «وَاللّه‏ُ عَلى نَصْرِهِمْ لَقَدیرٌ» پروردگارا مسلمین را یارى فرما و پیروزى درخشان براى آنان مقرر فرما و مجاهدین را ثابت قدم گردان و نیروهاى صهیونیسم و مشرکین را مخذول گردان و پرچم توحید و اسلام را در سرزمین‏هایى که آنها را مبارک نمودى به اهتزاز درآور، یا رب‏العالمین. خداوندا، مرکز معراج پیامبر حضرت محمد(ص) و محل انبیاء را از وجود متجاوزین دشمن خدا و قاتلین پیامبران و صالحان، پاک گردان. بحق محمد و آله الطاهرین و صحبه المکرمین.

محمدرضا موسوى گلپایگانى

ایران ـ قم ـ به تاریخ 10 ربیع‏الاول 1387 هجرى.