زین‌العابدین: در ۱۰ سال اخیر ۵۰ سریال انقلابی تولید شده است


1624 بازدید

زین‌العابدین: در ۱۰ سال اخیر ۵۰ سریال انقلابی تولید شده است

به گزارش خبرگزاری فارس، مجید زین العابدین مدیر شبکه  سیما در مورد آثار حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی که در این دوره از جشنواره جام جم در بخش مجزایی مورد ارزیابی قرار گرفته است گفت: تبیین و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یکی از اهداف صدا و سیما وجود دارد و مبتنی بر این سیاست در بخش‌های مختلف صدا و سیما آثار متعددی از سوی شبکه های مختلف صدا و سیما تولید شده است که سریال‌ها تنها بخشی از آثار تولید در موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

دبیر بخش مجموعه‌های تلویزیونی سومین جشنواره بین‌المللی جام جم همچنین گفت: در این جشنواره یکبار دیگر به بازخوانی تلاشی که مدیران فرهنگی سازمان در جهت تبیین موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می‌پردازیم تا آثاری که در یک دهه گذشته در این موضوع تولید شده‌‌اند بازخوانی شود.

زین العابدین در ادامه گفت: بیش از 50 سریال که نزدیک به 40 هزار دقیقه تولیدات نمایشی است در حوزه انقلاب و دفاع مقدس تولید شده است که مجموع این 50 سریال قابل تأمل است و این بخش در این دوره از جشنواره اضافه شد و در سالهای بعد هم ادامه خواهد داشت.

زین العابدین در مورد هیات انتخاب آثار این دوره از جشنواره گفت: هیات انتخاب در شبکه های مختلف صدا و سیما شکل گرفت و آثار بر اساس نظر شبکه‌ها به ستاد جشنواره جام جم ارسال شد و مثلا در شبکه سوم سیما که خودم مدیریت آن را برعهده دارم همه آثار به جشنواره ارسال شد اما در مورد شبکه اول سیما بدلیل حجم آثار نمایشی این شبکه و برای اینکه شرایط رقابتی در جشنواره حفظ شود بنا به نظر هیات انتخاب این شبکه، آثار نمایشی ارسال شد.

وی همچنین درباره نحوه داوری آثار این دوره گفت: آثار دو نوبت مورد داوری قرار گرفتند، یک بار توسط داوران و یک بار هم در جلسات مورد ارزیابی و گفت‌وگو قرار گرفتند. اینکه آثار در دو نوبت مورد ارزیابی قرار گرفتند ویژگی مثبتی نسبت به دو سال گذشته داشت.

زین العابدین با اشاره به اینکه آثار برتر سومین جشنواره بین‌المللی جام جم برای مردم بازنمایی خواهد شد گفت:  پس از مشخص شدن این آثار در اختتامیه جشنواره که 25 دیماه برگزار خواهد شد مجموع  آثار نمایشی برتر از شبکه 3 و شبکه تماشا پخش می‌شود.

وی همچنین افزود: آثار برترمستندی که در سومین جشنواره بین‌المللی جام جم انتخاب می شوند نیز از شبکه 3 و شبکه مستند پخش می شود و همچنین تله فیلمهای منتخب از شبکه های 2 و 4 و نمایش پخش مجدد خواهد شد تا آثاری که در جشنواره مورد قضاوت داوران قرار گرفته است نیز برای مردم مرور شود.

زین العابدین همچنین در مورد پخش آثار برتر حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی از شبکه‌های سیما گفت: این آثار پس از اعلام نظر نهایی هیات داوران در اختتامیه جشنواره از شبکه تماشا ونمایش پخش می‌شود و تقارن موضوعی این آثار با فاصله زمانی 25 دی ماه که اختتامیه جشنواره جام جم است تا ایام دهه فجر هم می تواند به دیده شدن این آثار کمک کند.


فارس