اهدای 30 هزار جلد کتاب در آذربایجان شرقی


1710 بازدید

اهدای 30 هزار جلد کتاب در آذربایجان شرقی

 
30 هزار جلد کتاب در ایام برگزاری بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به مدارس و مساجد استان آذربایجان شرقی اهدا می‌شود.-
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع رسانی بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، برنامه‌های چهار استان کردستان، ایلام، اصفهان و آذربایجان شرقی در این ایام به شرح زیر اعلام شد:

گشایش 2 کتابخانه عمومی در ایلام

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در ایام برگزاری بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران دو کتابخانه عمومی و مجهز را برای استفاده علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی افتتاح می‌کند.

از دیگر برنامه‌های استان ایلام در ایام هفته کتاب می‌توان به برگزاری سه نمایشگاه در شهرستان‌های مختلف، جلسات نقد کتاب، ارسال پیامک با موضوع هفته کتاب، غبارروبی از مزار شهدا و افتتاح کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد اشاره کرد.

اهدای 30 هزار جلد کتاب در آذربایجان شرقی

30 هزار جلد کتاب در ایام برگزاری بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به مدارس و مساجد استان آذربایجان شرقی اهدا می‌شود.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین فعالیت‌هایی چون برگزاری نمایشگاه کتاب در تبریز و پنج شهر استان، انتخاب ناشر برتر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی را در دستور کار دارد.

از دیگر فعالیت‌های آذربایجان شرقی، رونمایی کتاب «انقلاب اسلامی» که وقایع سال 57 استان را بازگو می‌کند، است.

همایش «خادمان فرهنگ مکتوب» در اصفهان

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به مناسبت هفته کتاب برنامه‌هایی چون نمایشگاه کتاب، جلسات نقد و بررسی، مسابقه کتابخوانی و اهدای کتاب را در دستور کار خود دارد.

همچنین همایش «خادمان فرهنگ مکتوب» در این ایام با هدف تقدیر از بهترین ناشر، ویراستار، صفحه آرا و طراح استان در اصفهان برگزار می‌شود.

رونمایی از 40 کتاب جدید در کردستان

برپایی 200 نمایشگاه کتاب در مدارس، 20 نمایشگاه در سطح استان، چهار نمایشگاه در دانشگاه‌ها، برگزاری شب شعر، شب قصه و جلسات نقد و بررسی، همایش مولفان و مترجمان، هم‌اندیشی ناشران استان و کتابفروشان، تجلیل از فعالان کتابخوانی، همایش پیاده روی دوستداران کتاب و اهدای کتاب از جمله فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در ایام هفته کتاب خواهد بود.

همچنین رونمایی از آثار جدید ناشران استان و 40 اثر مکتوب نیز از دیگر اتفاقاتی است که در ایام هفته کتاب و در سطح استان کردستان رخ می‌دهد.

بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «کتاب آینه فرهنگ و فرزانگی» از 25 آبان ماه تا 2 آذر ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.


ایبنا